Reklama

Niedziela Kielecka

Potrzebni liderzy rodziny

To czas dla organizacji pro-life i promocji rodzin, to czas dla ruchu marszowego - przekonywali liderzy Centrum Wspierania Inicjatyw na Rzecz Życia i Rodziny, organizatorzy Marszu Życia z Warszawy Jacek Sapa, Jarosław Kniołek i Marek Plotzke - obecni na ostatnim spotkaniu w Kurii kieleckiej

Niedziela kielecka 4/2013, str. 6

[ TEMATY ]

marsz

życie

T. D.

Liderzy Centrum Wspierania Inicjatyw na Rzecz Życia i Rodziny na spotkaniu w Kurii kieleckiej

Liderzy Centrum Wspierania Inicjatyw na Rzecz Życia i Rodziny na spotkaniu
w Kurii kieleckiej

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Spotkali się z kilkudziesięcioma przedstawicielami stowarzyszeń i wspólnot diecezji kieleckiej, by rozmawiać o Marszu Życia i innych inicjatywach dotyczących rodziny. W ubiegłym roku w kilkudziesięciu Marszach Życia w Polsce maszerowało setki tysięcy obywateli. To sygnał, że społeczeństwo docenia wartość życia i rodziny - oceniają liderzy Centrum.

- Marsz dla Życia nie jest wydarzeniem jednostkowym, ale inicjatywą o wiele szerszą. Jest kampanią społeczną, która trafia do Polaków i wpływa na zmianę i kształtowanie ich przekonań, a przecież o to chodzi - podkreślał prezes Centrum.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Afirmują życie

Reklama

W ubiegłym roku wymiernym efektem ruchu marszowego było zebranie 600 tys. podpisów przy obywatelskim projekcie ustawy antyaborcyjnej, który o mało co nie zostałby przegłosowany w Sejmie. To jest siła działania obywatelskiego. Przy okazji głosowania udało się także opracować certyfikaty kandydatów przyjaznych życiu i rodzinie. Przyjęło je 69 posłów i dwóch senatorów. Marsz prowadzony w atmosferze rodzinnego festynu jest afirmacją życia. Uczestnicy to głównie młode rodziny z dziećmi. Te rodziny mówią, że w końcu mają miejsce, gdzie mogą poczuć się dobrze, gdzie troje, czworo, sześcioro dzieci nie jest postrzegane jako patologia. Udział takich rodzin w marszu staje się świadectwem. Nie idziemy przeciwko komuś, idziemy za życiem. Jest nas setki tysięcy. Cieszymy się, że idziemy w jednym kierunku - mówił Jacek Sapa.

W mediach dominuje negatywny obraz rodziny

Już ponad 50 miast w Polsce organizuje Marsze Życia. - Rodzina jako najwyższa wartość, podstawowa komórka społeczna, narodowe dobro, recepta na kryzys jest bardzo mało lub wcale nie jest promowana w mediach. W przekazie publicznym dominuje negatywny obraz rodziny. Nagłaśnianie i wykorzystywanie historii matki zamordowanej Madzi może w końcu wywoływać przekonanie, że taka jest polska rodzina: patologiczna, nieradząca sobie z problemami. A to przecież margines. To fałszywy i krzywdzący obraz rodziny. Marsze ten wizerunek skutecznie zmieniają - zaznacza Sapa. - Jeśli chodzi o dzietność, Polska zajmuje 209 miejsce na świecie w rankingu 223 krajów - dodaje.

Jak pokazuje doświadczenie innych miast, wyłonieni (głównie z grona organizatorów marszu) liderzy stają często na czele zawiązywanych stowarzyszeń, a te mogą już dużo więcej. - Potrzebni są liderzy rodziny, poprzez stowarzyszenia, ale nie tylko, będą skutecznie wpływać na zmianę opinii publicznej. - Jesteśmy świadkami głębokiego kryzysu demograficznego. Efekty już obserwujemy: zamykanie szkół, wydłużanie wieku emerytalnego, posyłanie sześciolatków do szkoły. Samorządy będą bardzo potrzebowały partnerów do prowadzenia kampanii prorodzinnych i działań promujących rodzinę.

Rodzina a ekonomia

Reklama

Wiele rodzin boryka się dziś z trudnościami finansowymi, kryzys uderza najbardziej w polskie rodziny. Liderzy Centrum przekonują, że potrzebne są mechanizmy, które nauczą Polaków lepszego gospodarowania domowymi budżetami. - Z badań wynika że jedynie 20 procent rodzin planuje swój budżet domowy. Centrum przygotowało specjalną stronę internetową i dekalog zarządzania budżetem, tak by rodzina rozwijała się również poprzez pracę nad sobą.

Moda na rodzinę

Centrum w Narodowym Dniu Życia (24 marca) przyznaje osobom i instytucjom w sposób szczególny promującym rodzinę i życie specjalne statuetki - Tulipany Narodowego Dnia Życia. - Chcemy wykreować modę na rodzinę. W tym roku Centrum ruszyło z kampanią społeczną nakierowaną na ukazywania problematyki zdrowia prokreacyjnego Polaków, by bardziej uświadomić młodym mężczyznom i kobietom, że potrzebna jest troska o styl życia. Eksperci wskazują, że czynniki psychozdrowotne: permanentny stres, przepracowanie mają związek z problemami niepłodności. W różnych miastach organizowane będę wykłady i konferencje eksperckie.

26 maja - Marsz dla Życia i Rodziny w Kielcach

Już wiemy, że trzeci Marsz Życia i Rodziny w Kielcach odbędzie się 26 maja. Spotkanie miało służyć wymianie opinii i dzieleniu się doświadczeniem w celu lepszej organizacji wydarzenia. Jak pokazują ubiegłe lata, dwa marsze zorganizowane przed duszpasterstwo diecezji kieleckiej pod patronatem biskupów kieleckich i władz miasta cieszyły się dużym zainteresowaniem. W marszu wzięły udział różne środowiska, wspólnoty i stowarzyszenia, ale przede wszystkim zwykłe rodziny, które pokazywały swoją obecnością fundamentalne wartości i owoce rodziny.

2013-01-28 10:21

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Już wkrótce Marsze dla Życia i Rodziny w archidiecezji częstochowskiej

[ TEMATY ]

marsz

Na przełomie maja i czerwca ulicami wielu miast Polski już po raz jedenasty przejdą Marsze dla Życia i Rodziny. Także w archidiecezji częstochowskiej takie Marsze odbędą się w Częstochowie, Radomsku, Wieluniu i Zawierciu.
CZYTAJ DALEJ

Niezbędnik Katolika miej zawsze pod ręką

Do wersji od lat istniejącej w naszej przestrzeni internetowej niezbędnika katolika, która każdego miesiąca inspiruje do modlitwy miliony katolików, dołączamy wersję papierową. Każdego miesiąca będziemy przygotowywać niewielki i poręczny modlitewnik, który dotrze do Państwa rąk razem z naszym tygodnikiem w ostatnią niedzielę każdego miesiąca.

CZYTAJ DALEJ

Kolejny dzień początku końca

2025-07-12 07:23

[ TEMATY ]

Samuel Pereira

Materiały własne autora

Samuel Pereira

Samuel Pereira

Minęło sześć tygodni od przegranej obozu rządzącego w wyborach prezydenckich. Sześć tygodni politycznego bezruchu, gorączkowego przeczesywania własnych szeregów i tępego wpatrywania się w sufit w poszukiwaniu „planu B”. Miało być nowe otwarcie. „Jeszcze tylko Pałac” – mówili. A tymczasem Pałac przejęty, prezydent Karol Nawrocki za niecały miesiąc zostanie zaprzysiężony, a Koalicja 13 grudnia stanęła – nie w miejscu, ale w martwym punkcie. Zacięcie, brak pomysłu, brak wizji, brak przyszłości.

Porażka z Nawrockim zaskoczyła ich nie dlatego, że była „niemożliwa”. Zaskoczyła dlatego, że nie przewidzieli żadnego scenariusza poza zwycięstwem. I zamiast zmierzyć się z pytaniem „dlaczego przegraliśmy?”, wpadli w histerię. Najpierw – jak ujawniła Interia – Donald Tusk miał naciskać na marszałka Hołownię, by ten zablokował objęcie urzędu przez nowego prezydenta. De facto zamach stanu: „uśmiechnięty”, wsparty dywizją autorytetów prawniczych i gadających głów w mediach, ale jednak zamach. Gdy Hołownia – na szczęście – odmówił, w zanadrzu pojawił się nowy pomysł, czysto PR-owy: rekonstrukcja rządu. Kolejna zagrywka taktyczna w miejsce strategii. Jakby przesuwanie tych samych figur na tej samej planszy mogło nagle zmienić wynik gry.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję