Reklama

Niedziela Małopolska

Kraków

Pokazali świat Hioba

Niedziela małopolska 16/2015, str. 3

[ TEMATY ]

teatr

Maria Fortuna-Sudor

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

To było marzeniem artystów Lwowskiego Teatru Woskresinnia, aby przygotowany przez nich spektakl pt. „Hiob” pokazać jego autorowi – Karolowi Wojtyle. Nie zdążyli przed śmiercią Jana Pawła II, ale ze znanym i uznanym już widowiskiem plenerowym przyjechali, na zaproszenie Instytutu Dialogu Międzykulturowego im. Jana Pawła II, do sanktuarium św. Jana Pawła II, gdzie wystawili spektakl w ramach projektu „Scena papieska”.

W sobotni wieczór, 11 kwietnia na placu przed kościołem górnym pojawiły się dziwne, zwracające uwagę przechodniów, osłonięte pakowym papierem, konstrukcje stanowiące istotny element widowiska. Gdy rozpoczął się spektakl, z owych ożywionych konstrukcji wyłoniły się postaci (poruszające się na szczudłach) towarzyszące tytułowemu bohaterowi. Losy Hioba, jego historię pokazującą zmaganie się z losem, czasy radości, ale też doświadczanie cierpienia, gdy np. starotestamentowy bohater otrzymuje informację o utracie majątku czy śmierci swych synów oraz córek, twórcy opowiedzieli za pomocą gestu i tańca. Słowa ze sztuki Karola Wojtyły pojawiały się jako uzupełnienie i dopełnienie treści, zaś mgły, sztuczne ognie, a nade wszystko muzyka (Mirona Dacko) pomagały licznie zebranym widzom przenieść się w wyimaginowaną przestrzeń. Chociaż słowa: „Wiarę umacniaj i kaj się, i tylko tak oczyścisz duszę…” są aktualne i w tym naszym, realnym świecie.

Jak poinformowali organizatorzy, Lwowski Teatr Woskresinnia powstał w 1990 r. z inicjatywy młodych aktorów, zintegrowanych wokół osoby Jarosława Fedoryszyna (reżysera widowiska). Zespół teatralny na przestrzeni 25 lat działalności prezentował autorskie spektakle w kraju oraz na wielu międzynarodowych festiwalach teatralnych, w tym m.in. w: Krakowie, Warszawie, Edynburgu, Lublanie, Archangielsku, Kairze, Bratysławie, Moskwie, Seulu, Pradze, Teheranie czy Bremie. Prezentowany w naszym mieście spektakl plenerowy „Hiob” lwowscy artyści zagrali na scenach wielu państw prawie 400 razy!

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2015-04-15 21:48

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Liczy się dobro

[ TEMATY ]

teatr

młodzież

spektakl muzyczny

ważne wartości

ks. Mirosław Benedyk/Niedziela

Każda z prezentowanych podczas musicalu piosenek niosła ze sobą przesłanie.

Każda z prezentowanych podczas musicalu piosenek niosła ze sobą przesłanie.

Wyjątkowy musical przygotowany przez młodzież z formacji Rozśpiewane dzieciaki Gminy Świdnica i ich opiekunów stanowił ukoronowanie dziesięciu lat organizacji warsztatów profilaktyczno-wokalnych.

Dla młodzieży taka forma spędzenia ferii zimowych to doskonała okazja do rozwijania swoich talentów. Owocem każdorocznych spotkań w Szkolnym Schronisku w Lubachowie była płyta z nagraniami utworów, które powstały w tym czasie. Podczas warsztatów w sierpniu 2021 roku pojawił się pomysł, by na podstawie materiału stworzonego w trakcie poprzednich edycji przygotować słuchowisko.
CZYTAJ DALEJ

Zamach na Jana Pawła II w świetle fatimskiego orędzia

2025-05-13 08:01

[ TEMATY ]

Jan Paweł II

Fatima

zamach

Włodzimierz Rędzioch

Dla Jana Pawła II Fatima nie była jedynie portugalskim sanktuarium ani wspomnieniem z dzieciństwa. Była żywym przesłaniem, duchowym kierunkowskazem, który papież odczytywał jako osobiste powołanie i misję wobec świata. W dramatycznych, ale też wzniosłych wydarzeniach swego pontyfikatu dostrzegał znaki opatrzności, które na nowo przypominały o pilnej potrzebie modlitwy, nawrócenia i pokoju.

13 maja 1981 roku, w chwili gdy Ojciec Święty pozdrawiał wiernych zgromadzonych na Placu św. Piotra, padły strzały. Był to dzień, który miał się zapisać nie tylko w historii pontyfikatu Papieża Polaka, ale także w duchowej mapie jego życia. Data zamachu - 13 maja - zbiegała się z rocznicą objawień Matki Bożej w Fatimie z 1917 roku. Zbieżność ta dla papieża nie była przypadkowa. „Jedna ręka strzelała, a inna prowadziła kulę" - powiedział później, wskazując na cudowne ocalenie jako dzieło Maryi.
CZYTAJ DALEJ

Most od jadłodajni do Pałacu Apostolskiego – jak Leon XIV zmienia Caritas

2025-05-14 11:59

[ TEMATY ]

Caritas

jadłodajnia

most

Pałac Apostolski

Papież Leon XIV

PAP/EPA

Papież Leon XIV

Papież Leon XIV

Pierwszy północny Amerykanin i zarazem pierwszy augustianin na tronie Piotrowym wchodzi do Watykanu nie jak monarcha, lecz jak menedżer miłosierdzia z peruwiańskiej prowincji. Robert Francis Prevost -  dziś papież Leon XIV - zaczynał w Chiclayo od naprawiania zbutwiałych dachów parafialnych kuchni; dwie dekady później pomagał reorganizować Caritas Internationalis, a dzień po swoim konklawe zapowiedział Watykańskie Obserwatorium Mobilności Ludzkiej i kampanię „Turn Debt into Hope”. W każdej z tych scen pojawia się to samo credo: przejrzystość to akt miłości, a Caritas - jeśli ma być EwaW każdej z tych scen pojawia się to samo credo: przejrzystość to akt miłości, a Caritas - jeśli ma być Ewangelią w czynach - musi działać szybciej, mądrzej i głośniej od algorytmów rynku.

Część I - Andyjskie Laboratorium Miłości
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję