Kilkaset tysięcy plecaków i identyfikatorów, ponad dwa miliony publikacji książkowych, kilka milionów talonów żywnościowych oraz specjalna edycja znaczków i kart pocztowych trafi do pielgrzymów i wolontariuszy dzięki Poczcie Polskiej. Spółka została partnerem strategicznym ŚDM Kraków 2016.
Nie tylko dla kolekcjonerów
Z okazji ŚDM Poczta Polska przygotowała także walor filatelistyczny. – W porozumieniu z Pocztą Watykańską wydała znaczek przedstawiający papieża Franciszka i wpatrującą się w niego młodzież świata. Także z okazji Roku Miłosierdzia na znaczku umieszczono fragmenty tekstu Koronki do Bożego Miłosierdzia. – Zależało nam, aby w Roku Jubileuszu propagować tę modlitwę – wyjaśnia Agnieszka Kłoda-Dębska.
Krakowskie restauracje dla pielgrzymów
Restauratorzy decydują się żywić pielgrzymów ŚDM i podpisują umowy z Komitetem Organizacyjnym ŚDM. Motywuje ich marketingowy potencjał Światowych Dni Młodzieży, zysk związany z obsługą pielgrzymów, którzy wykupili pakiety oraz, po prostu, chęć aktywnego włączenia się w unikatowe wydarzenie. Wszyscy partnerzy żywieniowi będą umieszczeni na oficjalnej stronie internetowej ŚDM i zaznaczeni na mapie w mobilnej aplikacji dla pielgrzymów, miejsca te będą też oznaczone logo ŚDM.
Mówią, że jak Pan Bóg jest na pierwszym miejscu, to wszystko inne jest na swoim miejscu. Tylko co zrobić, żeby dać Bogu pierwsze miejsce w swoim życiu? Albo chociaż zawalczyć o wprowadzenie właściwej kolejności, właściwej hierarchii ważności... Przecież to w rezultacie walka o siebie.
Dobrą okazją, żeby nadać życiu właściwy kierunek, są rekolekcje, sesje, dni skupienia czy spotkania młodych. W tym numerze proponujemy kilka wybranych. Może któreś z nich to zaproszenie właśnie dla Ciebie? Może któreś z nich zmieni Twoje życie, Twój sposób myślenia i działania, sprawi, że zaczniesz ŻYĆ?
Niegdyś święty biskup z Myry był jednym z ważniejszych świętych chrześcijaństwa. Dziś stał się „świętym komercji”. Współczesność odarła go z ornatu, z głowy zdjęła mitrę i zabrała pastorał. „Świętego krasnala” - jak nietrudno zgadnąć - wymyślili amerykańscy specjaliści od reklamy. Dziś byśmy powiedzieli, że to taki święty po obróbce w McDonald’s.
Jeszcze nawet nie zaczął się Adwent, a już w pierwszych dniach listopada na sklepowe witryny i półki wmaszerowała armia mikołajów. Mikołaje zachęcają nas do zakupu nowego telefonu komórkowego, DVD, komputera i tysięcy zabawek. Są wszędzie. Widać je w telewizji, gazetach, ulotkach reklamowych. Wizerunek mikołaja jest wszechobecny. W jego kształcie produkowane są bombki choinkowe, pluszaki, balony dmuchane, a nawet lizaki i czekoladki. Niestrudzenie co roku św. Mikołaj jest komercyjnym hitem. Większość świętych mogłaby mu tylko pozazdrościć takiej popularności. Problem jednak tkwi w tym, że w przypadku św. Mikołaja mamy do czynienia chyba z największą podróbką wszech czasów. Pewnie dziś św. Mikołaj z Myry patrzy na to wszystko z Nieba i łapie się za głowę, bowiem jego popularność to iluzja.
Łęczna. W blasku św. Barbary, w cieniu „zielonego ładu”
2025-12-06 19:01
Grzegorz Jacek Pelica
Grzegorz Jacek Pelica
Górnicze święto zainaugurowała uroczysta Eucharystia w kościele św. Józefa Opiekuna Rodzin w Łęcznej.
Mszy św. koncelebrowanej przewodniczył i homilię wygłosił abp Stanisław Budzik. Metropolita zapewnił o pasterskim wsparciu dla wszystkich osób zatrudnionych w górnictwie. Liczny udział górniczej braci i rodzin oraz dochowanie tradycyjnych form tego święta w dniach poprzedzających 4 grudnia świadczyły o głębokim zakorzenieniu barbórkowych tradycji w społeczności regionu. W mijającym roku obchodzimy 50. rocznicę erygowania Lubelskiego Zagłębia Węglowego, nad którego zakładami wydobywczymi zbierają się czarne chmury europejskiego „zielonego ładu”, który może skutkować pozbawieniem miejsc pracy, środków utrzymania i ukształtowanych już form życia społecznego znacznej części Lubelszczyzny. Zagraża także całej sferze bytowej i tożsamości Śląska oraz wszystkich działów polskiej gospodarki.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.