Możesz wyznawać swoją wiarę, ale tylko w murach świątyni. Poza nią musisz mówić i myśleć tak jak my – tak mniej więcej rozumieją prawo do wolności liberalne elity w Kanadzie. – Tak źle z wolnością religijną w kraju nie było jeszcze nigdy w historii – oceniają zaangażowani chrześcijanie. Przykłady? Prawnicy wykształceni w szkołach wyznaniowych, niezbyt przychylni ideologii LGBT, mają zakaz wstępowania do narodowych stowarzyszeń prawniczych. Studenci, którzy nie kryją się z tym, że są przekonani, iż prawo do życia przysługuje od poczęcia do naturalnej śmierci, nie mogą zakładać formalnych grup na uniwersytetach. Lekarze natomiast, którym sumienie nie pozwala na zabijanie chorych pacjentów, w praktyce nazywane eutanazją, są stawiani przed zero-jedynkowym wyborem – albo się podporządkują, albo muszą zrezygnować z zawodu. I ostatni przykład: federalny program prac wakacyjnych, z którego korzystają studenci i uczniowie szkół średnich – rząd wprowadził regulację, że mogą oni sobie zarobić na dalsze studia, ale tylko jeżeli zadeklarują „miłość” do liberalnych zasad prawa reprodukcyjnego, mówiąc prościej, trzeba zadeklarować, że są zwolennikami aborcji. Sekularyści, wykorzystując bezwzględnie narzędzia, które mają w rękach, przede wszystkim stanowienie prawa, chcą ewidentnie wykluczyć chrześcijański punkt widzenia na sprawy społeczne z debaty publicznej.
W 1986 r. Krajowa Konferencja Biskupów Katolickich opracowała wytyczne dotyczące otrzymywania Komunii św., które zostały wydrukowane na tylnej okładce wielu mszalików.
Nieprawda. W 1986 r. Krajowa Konferencja Biskupów Katolickich
opracowała wytyczne dotyczące otrzymywania Komunii św.,
które zostały wydrukowane na tylnej okładce wielu mszalików:
„Katolicy w pełni uczestniczą w Eucharystii, kiedy otrzymują Komunię
św., wypełniając nakaz Chrystusa o spożywaniu Jego Ciała
i piciu Jego Krwi. Osoba przystępująca do Komunii św. nie może
być w stanie grzechu ciężkiego, musi powstrzymać się od jedzenia
na godzinę przed przystąpieniem do Komunii i dążyć do życia
w miłości i zgodzie z bliźnimi. Osoby pozostające w stanie grzechu
ciężkiego muszą najpierw pojednać się z Bogiem i z Kościołem
w sakramencie pokuty. Częste przystępowanie do sakramentu pokuty
jest zalecane dla wszystkich wiernych”.
Spotkanie szafarzy rozpoczęło się konferencją ks. dr. Piotra Potyrały, dyrektora diecezjalnej Caritas, o miłosierdziu jako znaku rozpoznawczym każdego ucznia Chrystusa. Msza św., centralny moment całego dnia, stał się okazją do podziękowania panu Władysławowi Stańko za wieloletnią posługę odpowiedzialnego za rejon rzeszowski. W homilii ks. Marek Kotwa, kustosz sanktuarium w Niechobrzu, przypomniał o wielkim powołaniu każdego chrześcijanina do bycia „Pielgrzymem nadziei”. Dzień skupienia w Niechobrzu zakończył się modlitwą różańcową w Parku Matki Bożej.
W diecezji rzeszowskiej szafarzy nadzwyczajnych można spotkać w ponad pięćdziesięciu parafiach. Ich zadaniem jest pomoc w udzielaniu Komunii świętej podczas Mszy św. oraz zanoszenie Jezusa do osób, które nie mogą uczestniczyć w niedzielnej Eucharystii. Swoje zadania wypełniają zgodnie z prawem Kościoła oraz na polecenie i z błogosławieństwem Biskupa Diecezjalnego.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.