Reklama

#WspieramyPolskę z PKN ORLEN

Tysiące kilometrów i uczestników w dziesiątkach miast. To nie trasa koncertowa zespołu, a wakacyjna trasa ciężarówki #WspieramyPolskę. Przez blisko 2 miesiące pojazd PKN ORLEN przemierzał nasz kraj, promując patriotyzm gospodarczy.

Niedziela Ogólnopolska 40/2020, str. 62-63

Materiał prasowy

Martyna Dąbrowska i Patryk Adamczyk – grupa sportowa orlen

Martyna Dąbrowska i Patryk Adamczyk – grupa sportowa orlen

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Akcja #WspieramyPolskę, organizowana przez PKN ORLEN przy współpracy z Fundacją ORLEN, obejmowała cykl spotkań w 50 miastach i miejscowościach na terenie całego kraju. Przez blisko 2 miesiące ciężarówka odwiedzała polskie miasta i miejscowości, promując patriotyzm gospodarczy oraz firmy z polskim kapitałem.

Patriotyzm gospodarczy

Dla polskich przedsiębiorstw 2020 r. to trudny okres. Pandemia COVID-19 skomplikowała sytuację finansową niejednej firmy. PKN ORLEN jako jedna z największych spółek w kraju od lat wspiera rodzimy biznes.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Pochodzące od polskich producentów produkty stanowią trzon oferty dostępnej na stacjach PKN ORLEN.

Na niemal 1800 należących do koncernu stacjach paliw w Polsce 85% asortymentu pozapaliwowego pochodzi właśnie z Polski. Te produkty cieszą się dużą popularnością również za granicą – na stacjach ORLEN na Litwie 20% sprzedaży pozapaliwowej stanowią produkty wytworzone w Polsce, a w Czechach i na Słowacji to niemal 30%. Polskie produkty cieszą się popularnością również na należących do koncernu stacjach w Niemczech, np. 75% całej sprzedaży płynu do spryskiwaczy stanowi tam produkt ORLEN Oil. Przykładem może być również przedsiębiorstwo Nowel, zajmujące się produkcją pieczywa, w tym tego dostępnego na stacjach PKN ORLEN.

Obecnie firma eksportuje towary do 12 krajów w Europie.

Kampania w Polsce

Reklama

Biało-czerwona 21-metrowa ciężarówka PKN ORLEN dotarła do 14 województw, spędzając w trasie ponad 1000 godzin. Akcja rozpoczęła się 20 czerwca w Wyszkowie, a zakończyła 8 sierpnia w Płocku.

W akcję #WspieramyPolskę aktywnie zaangażowali się współpracujący z PKN ORLEN sportowcy: Robert Kubica stał się twarzą kampanii promocyjnej, a na trasie, podczas spotkań z mieszkańcami, można było zobaczyć kilkudziesięciu mistrzów z Grupy Sportowej ORLEN oraz ORLEN Team, m.in. Patrycję Bereznowską, lekkoatletkę specjalizującą się w biegu 24-godzinnym, Wojciecha Bógdała, członka polskiej Motoparalotniowej Kadry Narodowej, Piotra Małachowskiego, dwukrotnego wicemistrza olimpijskiego w rzucie dyskiem, oraz Macieja Bieleckiego, Rafała Omelkę, Remigiusza Olszewskiego czy członków Grupy Akrobacyjnej Żelazny.

Szeroka oferta atrakcji

Wraz ze sportowcami na rodziny z dziećmi i mieszkańców odwiedzanych miejscowości czekała moc atrakcji. Za sprawą symulatorów PLAYSEAT z grą F1 2019 chętni mogli poczuć się jak kierowca Alfy Romeo Racing ORLEN i ORLEN Team ART – Robert Kubica. Osoba, która uzyskała najlepszy czas dnia w wirtualnym wyścigu, otrzymała w nagrodę grę F1 2020. Na refleksomierzu z kolei uczestnicy spotkania mogli sprawdzić swój czas reakcji, a także porównać swoje wyniki z mistrzami sportu z Grupy Sportowej ORLEN oraz ORLEN Team. Spotkaniom towarzyszyły promocje i degustacje polskich produktów. Każdy, kto odwiedził przystanek ciężarówki, mógł spróbować m.in. napojów i przekąsek, które na co dzień są dostępne na stacjach ORLEN. W ten sposób koncern promuje firmy z polskim kapitałem – często są to małe, rodzinne przedsiębiorstwa. Uczestnicy eventów otrzymali produkty firm takich jak Bracia Sadownicy, Crispy Natural, FC Pszczółka, SOTI Natural, Tago, TBM czy ZPC Śnieżka.

Polacy cenią polskie produkty

Postawę promowania patriotyzmu gospodarczego doceniają konsumenci. Według badań przeprowadzonych przez instytut Kantar, trzech na czterech Polaków uważa, że koncerny takie jak PKN ORLEN powinny aktywnie angażować się we wspieranie polskich producentów. Prawie 90% Polaków do zakupu towaru zachęca informacja o jego krajowym pochodzeniu, a aż 80% uważa, że polskie produkty są lepsze i bardziej ekologiczne.

Akcja #WspieramyPolskę w liczbach:
1 ciężarówka
14 województw
50 miejscowości, w których odbyła się akcja
1000 godzin w trasie
5500 przejechanych kilometrów
20000 uczestników akcji

2020-09-30 11:17

Oceń: +1 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Litania do św. Mikołaja

6 grudnia cały Kościół wspomina św. Mikołaja - biskupa. Dla większości z nas był to pierwszy święty, z którym zawarliśmy bliższą znajomość. Od wczesnego dzieciństwa darzyliśmy go wielką sympatią, bo przecież przynosił nam prezenty. Tak naprawdę zupełnie go wtedy jeszcze nie znaliśmy

LITANIA DO ŚWIĘTEGO MIKOŁAJA
CZYTAJ DALEJ

Rozważania na niedzielę: Ta historia lekarza zostanie z Tobą na długo!

2025-12-05 07:15

[ TEMATY ]

rozważania

ks. Marek Studenski

Mat.prasowy

Czy zdarzyło ci się, że nastawiasz 5 alarmów, żeby nie zaspać, a i tak masz wrażenie, że przesypiasz coś ważnego w swoim życiu? W tym pytaniu kryje się prosta metafora współczesności: można przywyknąć do ignorowania sygnałów ostrzegawczych.

Ciekawą analogię daje ekologia lasu. Małe, naturalne pożary potrafią oczyszczać ściółkę i zapobiegać wielkim, niszczącym żywiołom. Gdy gasi się każdy najmniejszy ogień, narasta materiał, który przy jednym zapłonie tworzy “drabinę ogniową” prowadzącą aż po korony drzew. W życiu ludzi sygnał bólu lub dyskomfortu bywa podobnym małym pożarem – niewygodnym, ale ochronnym. Zlekceważony może przerodzić się w dramat. Wstrząsająca historia lekarza, który spóźnił się z pomocą, bo priorytetem była zapłata, pokazuje, jak daleko prowadzi przyzwolenie na codzienne drobne kompromisy.
CZYTAJ DALEJ

Francja: Biblia nadal bestsellerem, to nie przypadek

2025-12-06 18:35

[ TEMATY ]

Biblia

Adobe Stock

We Francji Pismo Święte nadal utrzymuje się wśród najchętniej kupowanych książek. Co roku sprzedaje się w setkach tysięcy egzemplarzy. Tendencja wzrostowa trwa już od 5 lat. W 2023 r. osiągnięto próg 350 tys. egzemplarzy. Księgarze zapewniają, że rynek wciąż nie został nasycony.

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez tygodnik Famille Chrétienne, wyjątkowa popularność Biblii nie jest zjawiskiem odosobnionym. To po prostu jeden z przejawów odrodzenia chrześcijaństwa we Francji. A świadczą o nim przede wszystkim narastająca z roku na rok liczba dorosłych, którzy proszą o chrzest, wzmożone zainteresowanie pielgrzymkami, a także coraz większa popularność, zwłaszcza wśród młodych, kursów i katechez biblijnych.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję