Nasza pomoc powodzianom to wyraźny sygnał, że jesteśmy solidarni i w trudnych sytuacjach wzajemnie sobie pomagamy – mówił abp Józef Kupny, przekazując bon dla powodzian z Lewina Brzeskiego.
Symboliczny bon został przekazany na ręce Artura Kotary, burmistrza Lewina Brzeskiego. – Cieszę się, że osobom, które dotknęła powódź, mogę zakomunikować: „Mamy dla was węgiel”. Tak, jak obiecałem na poprzedniej konferencji, że nie zapomnimy o nich, tak teraz robimy kolejny krok i chcemy przekazać im tysiąc ton opału o wartości 1.710.000 zł – mówił abp Józef Kupny, metropolita wrocławski, zaznaczając: – Pomoc, której udziela Caritas Archidiecezji Wrocławskiej jest pomocą mądrą.
Dzięki rozdysponowaniu węgla, w wielu domach będzie ciepło. – To ciepło w ich domach będzie symbolizowało ciepło naszych serc. Pamiętamy o was i będziemy o was pamiętali i nadal chcemy wam pomagać – obiecał abp Józef Kupny, dodając: – Jeszcze raz zdaliśmy egzamin na ocenę bardzo dobrą i pokazaliśmy, że w takich sytuacjach możemy się zmobilizować, pomagać sobie i “jeden drugiego brzemiona nosić”.
Od samego początku z powodzianami są ich duszpasterze, m.in. ks. proboszcz Krzysztof Dudojć z parafii Wniebowzięcia NMP w Lewinie Brzeskim, który opowiadał, jak parafia stara się pomóc nie tylko materialnie, ale także duchowo. O obecnej sytuacji mieszkańców opowiadał Artur Kotara, burmistrz Lewina Brzeskiego. – Pomoc Caritas AW jest bardzo ważna, bo to powoduje, że z przekazanego tysiąca ton, tona trafi do niemalże każdego domostwa.
Zaczynamy obserwować duży rozłam między dziećmi, które odrabiają prace domowe, a tymi które tego nie robią. Prace domowe – nie będące przeciążeniem i w nadmiarze - pełnią ważną rolę we wdrażaniu uczniów do systematyczności i pomagają utrwalać wiedzę – podkreśla ekspert KUL dr Renata Kołodziejczyk.
Decyzją Minister Edukacji Narodowej od kwietnia ubiegłego roku w klasach 1-3 szkół podstawowych nauczyciele nie mogą zadawać uczniom prac domowych. W klasach 4-8 takie prace są nieobowiązkowe i nieoceniane. Ta zmiana miała pozwolić „przeciążonym obowiązkami” dzieciom na rozwijanie swoich zainteresowań i kontaktów społecznych. - Czas pokazał, że to nie udało się, a wręcz negatywnie odbiło się na rozwoju dzieci. Pozbawiono je bardzo ważnego w procesie nauki narzędzia – uważa polonista, logopeda, prywatnie mama trójki dzieci doktor Renata Kołodziejczyk z Katedry Pedagogiki Specjalnej KUL. Z obserwacji nauczycieli wynika, że nie osiągnięto ważnej zmiany w zachowaniu dzieci – przekierowania zainteresowania z komputerów na kontakty społeczne z innymi dziećmi. Dzieci, które do tej pory nie korzystały z kół zainteresowań, nadal tego nie robią, wybierając telefony czy Internet.
Jako Pielgrzymi Nadziei, do Legnicy, do sanktuarium św. Jacka, przybyli nauczyciele, katecheci, dyrektorzy szkół oraz inni pracownicy oświaty, by zawierzyć Bogu nowy rok szkolny i prosić o potrzebne łaski.
Był czas na adorację Najświętszego Sakramentu i spowiedź.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.