Muzyka, którą prezentuje nie tylko na tej płycie Adam Bałdych, skrzypek i kompozytor młodszego pokolenia, wymyka się schematom. Sporo w niej eksperymentów, a utwory balansują między jazzem, muzyką modern classic i polską muzyką tradycyjną. Co zrozumiałe, eksponują możliwości skrzypiec, którymi muzyk jest zafascynowany od „zawsze”, od wczesnej młodości (nazywany jest „cudownym dzieckiem skrzypiec”, karierę rozpoczął w wieku 14 lat), niemniej na płycie Bałdycha nie zawsze one dominują. Skrzypce wchodzą w pełen emocji dialog z innymi instrumentami; jest miejsce na wybrzmienie fortepianu, saksofonu, kontrabasu i perkusji, wszystkich instrumentów obecnych w Adam Bałdych Quintet. Tym bardziej że skrzypkowi – uznanemu mistrzowi improwizacji – towarzyszą osobowości: pianista Sebastian Zawadzki, saksofonista Marek Konarski, kontrabasista Andrzej Święs i perkusista Dawid Fortuna, obecni też przy poprzednich: Legend, Sacrum Profanum i Poetry. Album – jak tłumaczy muzyk – inspirowany jest materiałami historycznymi z Instytutu Pileckiego. – Dla mnie stało się to powodem do tego, aby sięgnąć do refleksji na temat natury człowieka – powiedział w wywiadzie. Utwór Lullaby for Ulma Family inspirowany jest historią męczeństwa rodziny Wiktorii i Józefa Ulmów zamordowanych w marcu 1944 r. przez Niemców za ukrywanie Żydów.
„Uważam za wysoce nieprawdopodobne, przynajmniej w najbliższej przyszłości, aby doktryna Kościoła dotycząca seksualności i małżeństwa uległa zmianie” - stwierdza Ojciec Święty w wywiadzie udzielonym dziennikarce Elise Ann Alen z portalu Crux w książce „Leon XIV: obywatel świata, misjonarz XXI wieku”, która ukazała się dzisiaj nakładem wydawnictwa Penguin Peru.
W obszernym wywiadzie udzielonym na potrzeby nowej biografii poświęconej jego osobie papież Leon XIV stwierdził, że jego podejście do katolików LGBTQ będzie podobne do podejścia jego poprzednika: postawa otwartości bez zmiany nauczania Kościoła.
W szkolnej rzeczywistości już dość dawno nastąpiło odejście od rozumienia kanonu kultury, w tym kanonu literackiego, jako wzorca i miary, z którą należy się wciąż na nowo konfrontować na naszej drodze ku mądrości. W tzw. wykazie lektur, zawartym w podstawie programowej języka polskiego, tylko niektóre tytuły można byłoby uznać za kanoniczne w tym właśnie sensie. Kwestia zawartości owego spisu lektur od dawna budzi emocje i rodzi szereg pytań w tej materii - pisze Artur Górecki na stronie Ordo Iuris.
Zmiany, które przygotowało i częściowo już wdrożyło Ministerstwo Edukacji Narodowej pod kierownictwem Barbary Nowackiej (dalsze zmiany są zapowiadane jako „Reforma26”) to prawdziwa destrukcja tego, co ze spraw ważnych, związanych z kulturą zakorzenienia, jeszcze w polskiej szkole zostało.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.