"Jestem Najświętsza Panna Maryja Niepokalanie Poczęta" - mówiła do dzieci. Prosiła, aby codziennie odmawiały Różaniec. W Gietrzwałdzie Matka Boża ukazywała się przez 4 miesiące 13-letniej Justynie
i 12-letniej Basi. Mówiła po polsku, co w czasie kiedy Polska znajdowała się pod zaborami było istotnym znakiem. "Skoro Przenajświętsza Panienka przemówiła do dzieci warmińskich
po polsku, to grzechem jest, jeśli ktokolwiek języka polskiego jako daru Bożego się wyrzeka" - mówili późniejsi działacze niepodległościowi. Jest to jedyne uznane przez Kościół polskie objawienie Maryjne.
Wraz z innymi ośmioma objawieniami doczekało się wyjątkowej pozycji w duchowości chrześcijańskiej. Oprócz zatwierdzenia przez biskupa diecezji, otrzymało ono akceptację Stolicy Apostolskiej.
Książka Zawsze będę przy was. Objawienia Maryjne od Gwadelupy po Banneux opisuje krótko wszystkie dziewięć objawień zatwierdzonych przez Stolicę Apostolską: w Gwadelupie, na Rue du Bac,
La Salette, w Lourdes, Pontamin, Knock, Fatimie, Banneux, Gietrzwałdzie. Miały one istotny wpływ na bieg historii poszczególnych krajów, a także całych kontynentów. Objawienia Maryjne
w Gwadelupie przemieniły Meksyk, na Rue du Bac przyczyniły się do religijnego ożywienia Francji.
Opisy objawień zajmują połowę objętości wydania. Pozostała część stanowi wyjaśnienie tematyki związanej z objawieniami. Dlaczego Kościół wykazuje dużą ostrożność w ich akceptowaniu.
Jak w takim razie należy traktować tzw. objawienia prywatne. Jeden rozdział opisuje w jaki sposób Kościół bada czy ukazanie się Matki Bożej jest autentyczne. Powołane przez władze
Kościoła osoby dokonały też analizy odnośnie świadków objawień. Kim są ci ludzie, jakie mają wykształcenie, jakie posiadają cechy charakteru omawia rozdział Wybrani.
Książka Zawsze będę przy was ukazała się jako 19. wydanie w cyklu Biblioteka Dnia Pańskiego. Zawiera cztery czarno-białe fotografie Matki Bożej z Fatimy, Lourdes, Gietrzwałdu
i La Salette.
Ks. Paweł Rozpiątkowski, "Zawsze będę przy was", Edycja Świętego Pawła, Częstochowa 2003, s. 79.
Po dwóch tygodniach dyskusji francuskie Zgromadzenie Narodowe przyjęło w pierwszym czytaniu dwie ustawy: o opiece paliatywnej i prawie do pomocy w umieraniu, która oznacza legalizację wspomaganego samobójstwa i eutanazji. Pierwszy projekt uchwalono jednogłośnie, drugi stosunkiem głosów 305 za do 199 przeciw.
Katoliccy biskupi tego kraju od pewnego czasu wzywali do wyrażania sprzeciwu wobec tej drugiej propozycji. Jeszcze dziś biskupi regionu paryskiego (Ile-de-France) zwrócili się do parlamentarzystów z listem, w którym wskazali, że przyjęcie ustawy o pomocy w samobójstwie i eutanazji stanowiłoby „zbrodnię przeciwko godności, zbrodnię przeciwko braterstwu, zbrodnią przeciwko życiu”. Wskazali na konieczność rozróżnienia między śmiercią naturalną a świadomym spowodowaniem czyjejś śmierci. Wyrazili obawę, że prawo to mogłoby zostać w przyszłości wykorzystane wobec osób małoletnich, czy dotkniętych chorobą Alzheimera. Zaprosili parlamentarzystów do wsłuchania się w głos lekarzy, którzy mówią, że zadanie śmierci nie jest leczeniem, i w głos prawników, którzy przekonują, że ustawa taka naruszałaby równowagę prawną dotychczas obowiązujących przepisów.
„Pigułka aborcyjna została stworzona po to, by zabijać i powinna zniknąć z rynku” – powiedziała Lila Rose, założycielka organizacji Live Action, komentując wyniki największej dotąd analizy przypadków aborcji farmakologicznej w USA. Badanie przeprowadziło Centrum Etyki i Polityki Publicznej (Ethics in Public Policy Centre) konserwatywny think tank z siedzibą w Waszyngtonie. Oparte jest na danych ubezpieczeniowych obejmujących ponad 855 tysięcy aborcji przeprowadzonych w USA w latach 2017-2023.
Jak pokazały badania aż 11 proc. kobiet, które przyjęły Mifepriston i Mizoprostol – dwa specyfiki stosowane w tzw. aborcji medycznej – doświadczyło poważnych skutków ubocznych w ciągu 45 dni – informuje Catholic Weekly. Wśród nich odnotowano: silne krwawienia, infekcje, konieczność hospitalizacji oraz przypadki ciąży pozamacicznej. Jak podkreślili autorzy badania, to znacząco odbiega od danych publikowanych dotychczas – według których ryzyko powikłań wynosiło zaledwie 0,5 proc.
Po dwóch tygodniach dyskusji francuskie Zgromadzenie Narodowe przyjęło w pierwszym czytaniu dwie ustawy: o opiece paliatywnej i prawie do pomocy w umieraniu, która oznacza legalizację wspomaganego samobójstwa i eutanazji. Pierwszy projekt uchwalono jednogłośnie, drugi stosunkiem głosów 305 za do 199 przeciw.
Katoliccy biskupi tego kraju od pewnego czasu wzywali do wyrażania sprzeciwu wobec tej drugiej propozycji. Jeszcze dziś biskupi regionu paryskiego (Ile-de-France) zwrócili się do parlamentarzystów z listem, w którym wskazali, że przyjęcie ustawy o pomocy w samobójstwie i eutanazji stanowiłoby „zbrodnię przeciwko godności, zbrodnię przeciwko braterstwu, zbrodnią przeciwko życiu”. Wskazali na konieczność rozróżnienia między śmiercią naturalną a świadomym spowodowaniem czyjejś śmierci. Wyrazili obawę, że prawo to mogłoby zostać w przyszłości wykorzystane wobec osób małoletnich, czy dotkniętych chorobą Alzheimera. Zaprosili parlamentarzystów do wsłuchania się w głos lekarzy, którzy mówią, że zadanie śmierci nie jest leczeniem, i w głos prawników, którzy przekonują, że ustawa taka naruszałaby równowagę prawną dotychczas obowiązujących przepisów.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.