Prezydent Andrzej Duda i jego małżonka Agata Kornhauser Duda odwiedzili Publiczne Przedszkole „Leśne Skrzaty” w Michałówce koło Garwolina. Wizyta miała związek z akcją „Cała Polska czyta dzieciom”.
Podczas spotkania z przedszkolakami i uczniami pierwszej klasy szkoły podstawowej Para Prezydencka przeczytała fragmenty książki Iwony Czarkowskiej pod tytułem „Biuro Zaginionych Zabawek”: Rozdział 1 - Pierwsza Dama, Rozdział 2 - Prezydent. Tytuł został wybrany przez nauczycieli przedszkola i spodobał się pani prezydentowej.
Kampania społeczna „Cała Polska czyta dzieciom” prowadzona jest od 2001 roku przez Fundację ABCXXI. Jej podstawowym celem jest uświadamianie roli czytania w rozwoju emocjonalnym dziecka, jako najlepszej inwestycji w jego przyszłość.
Andrzej Duda i jego żona udali się do Michałówki na zaproszenie Pauliny Sławińskiej, nauczycielki i liderki kampanii „Cała Polska czyta dzieciom”.
Zapraszałam do czytania przedszkolakom między innymi wójta naszej gminy pana Marcina Kołodziejczyka i poetkę Hannę Niewiadomską. Pomyślałam, dlaczego by nie wysłać zaproszenia do pana prezydenta i jego żony
– powiedziała portalowi egarwolin.pl Paulina Sławińska.
Ks. Aleksander Radecki podczas lektury swojej nowej książki
Ksiądz Aleksander Radecki słynie z dobrego poczucia humoru oraz pisania bardzo pouczających tekstów. Tym razem zaprasza nas do sięgnięcia do „Słownika wyrazów i pojęć coraz bardziej obcych”.
Książka wydana przez ks. Radeckiego to zbiór felietonów, które ukazały się na łamach miesięcznika „Nowe Życie”. W nowej książkowej odsłonie, stała się zbiorem i poradnikiem dla tych, którzy pragną poszukiwać tego, co ważne w przeżywaniu wiary i pobożności katolickiej. – Myśl o napisaniu tej książki towarzyszyła mi od dawna. Zauważyłem, że w ostatnich latach wiele słów, które były używane powszechnie, zostało zapomnianych, stały się niepotrzebne, szkodliwe czy niepasujące do aktualnej rzeczywistości – zaznacza autor książki i dodaje: – A są one nam potrzebne. Chodzi przecież o świat autentycznych wartości, które człowiek ma uczynić swoimi, chodzi o życie w pełni ludzkie, zmierzające na wyżyny świętości.
W kampanii wyborczej wszystko jest dozwolone – to truizm, który od lat usprawiedliwia wszelkie polityczne ekscesy. Ale to, co obserwujemy w tegorocznej kampanii Rafała Trzaskowskiego, kandydata partii z logotypem w kształcie serca, przekracza nawet tę dość luźną granicę. Serduszko miało symbolizować empatię, otwartość, szacunek. Tymczasem kampania z nim w roli głównej wygląda raczej jak opowieść o nienawiści, strachu i obsesji na punkcie... Karola Nawrockiego.
To zdumiewające, że cała energia sztabu Trzaskowskiego nie idzie na prezentowanie jego zasług, planów, wizji. Ba – nikt nawet nie próbuje udawać, że chodzi tu o promowanie kandydata. Zamiast tego – codzienna, niemal rytualna nagonka na Nawrockiego. Wypowiedzi pełne straszenia, drwin, pogardy. Jakby cała ta kampania miała jeden cel: zohydzić przeciwnika, a nie przekonać do siebie kogokolwiek.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.