Reklama

Oto Baranek Boży...

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Adorując Najświętszy Sakrament w uroczystość Bożego Ciała, oddając cześć Chrystusowi w naszych modlitwach, pieśniach i procesjach mamy okazję głębiej wniknąć w sens karmienia się Ciałem i Krwią Chrystusa. Co oznacza, że Bóg zaprasza nas na Eucharystię? Co wyraża znak przystąpienia do Komunii św? Jakie winniśmy mieć wewnętrzne nastawienie, by Komunia św. wydała owoce w naszym życiu?

Zasiadanie do jednego stołu stwarza poczucie bliskości między sobą. W kulturze biblijnej wspólne zgromadzenie wokół pokarmu, odzwierciedla głębokie pragnienie jedności, pokoju i życia, wyrażające się w czerpaniu z jednego źródła. Tworzona tak wspólnota stołu równała wszystkich w godności, wskazując na relację braterstwa. Eucharystia oznacza, że Jezus pochyla się nad nami grzesznikami i podnosi nas do godności Dzieci Bożych. Zaprasza nas, abyśmy spożywali Jego Ciało i Krew (por. 1 Kor 11, 24-25). Chrystus pragnie uczynić nas ludźmi zbawionymi, On jest pokarmem naszego pragnienia.

Wszystkie istoty potrzebują pokarmu. Obok codziennego chleba człowiek potrzebuje chleba życia, aby zaspokoić pragnienie serca, czyli miłości. Chrystus mówi dziś człowiekowi, że Jego pokarmem jest pełnienie woli Ojca, Słowo Boże i wiara. W Boże Ciało ulicami naszych wsi i miast idzie Jezus, idzie do Ciebie, nawiedza twoje serce, aby ci dać prawdziwy pokarm. Jest to pokarm w drodze, abyś będąc głodnym i osamotnionym nie zginął w wirze propozycji, które daje ci świat. Chrystus przychodzi dziś do ciebie i pyta, czy jesteś głodny i spragniony (por. J 4, 10). On daje ci swoje Ciało i Krew, abyś dostąpił spotkania z Chrystusem osobowym. Jest to pokarm wiary. Jest to pokarm w drodze, który prowadzi do posłuszeństwa woli Ojca. Przyjmujemy Chrystusa w Komunii św. z takim uczuciem chwały i uwielbienia, z jakim pragnęła Go przyjąć Dziewica Maryja w chwili Zwiastowania ( por. Łk 1, 38). Nasze serca napełnia radość, której doświadczył Jan Chrzciciel, gdy jeszcze w łonie Elżbiety weselił się Jego obecnością ( por. Łk 1, 41).

Eucharystia jest pokarmem "nowego człowieka". Ona sprawia, że kto stał się dzieckiem Bożym jest w stanie z Ciała i Krwi Pańskiej czerpać moc do życia we wszystkich okolicznościach życia (por. Ef 2, 1-10). Eucharystia jest zarówno ofiarą Chrystusa złożoną Bogu, jak i ucztą, na którą są zaproszeni ludzie. Chrystus, Baranek Boży ofiaruje siebie, pozwala siebie zniszczyć stając się pokarmem dla ludzi. Przyjmując Chleb życia doświadczamy śmierci i zmartwychwstania Chrystusa, doznajemy Jego wyzwolenia i miłości. Być w Komunii z Panem oznacza być z Nim we wspólnocie, aż do krzyża (por. Mk 8, 34-35).

Jeśli chcemy mieć życie i miłość powinniśmy patrzeć na Jezusa, którego spożywamy w Eucharystii. Albowiem w Pokarmie życia Bóg dał się poznać kim jest. Zmartwychwstanie Jezusa jest Bożym potwierdzeniem, że tylko prawdziwa miłość zasługuje na życie wieczne. Nie jest możliwe pełnienie woli Ojca bez miłości bliźniego, bez oddania się tak jak Chrystus braciom na pokarm.

Eucharystia jest sprawowana we wspólnocie Kościoła. Człowiek bowiem stworzony jest dla wspólnoty. Być w Komunii z Bogiem i z Kościołem oznacza przyjąć Boży plan, rezygnować z egoizmu i grzechu. Być we wspólnocie z Bogiem i Jego Mistycznym Ciałem oznacza konkretną miłość drugiego człowieka (por. Kol 1, 24-29). Poczucie, że jestem kochany przez Boga ma być wspólnym doświadczeniem, wspólnie przeżywaną miłością. Eucharystia urzeczywistnia Kościół - tj. wspólnotę Boga i człowieka poprzez znak Ciała i Krwi. Panie, Boży Baranku, ufając Twojej dobroci i wielkiemu Twemu miłosierdziu, przychodzę do Zbawiciela, głodny i spragniony do Źródła życia. Dziękuję Ci, że chciałeś u nas zamieszkać przez swój sakrament, który ustanowiłeś jako wieczne uobecnienie Twojej miłości.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2001-12-31 00:00

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Antychrześcijański i antypolski spektakl w Bydgoszczy. Sąd: przestępstwa nie było

2025-11-13 11:02

[ TEMATY ]

sąd

spektakl

Adobe.Stock.pl

Po 9 latach zakończyło się postępowanie w sprawie spektaklu „Nasza przemoc, wasza przemoc” („Nase nsilije i vase nasilije”) wystawianego w 2016 r. w Teatrze Polskim w Bydgoszczy. Zostało ono umorzone w grudniu 2024 r. przez Prokuraturę Rejonową Bydgoszcz-Północ. Instytut Ordo Iuris reprezentujący w postępowaniu pokrzywdzonych złożył zażalenie na decyzję prokuratury. Sąd Okręgowy w Bydgoszczy utrzymał jednak w mocy postanowienie o umorzeniu. Reżyserem spektaklu był Chorwat Olivier Frijić, twórca innego przedstawienia – „Klątwy”, co do której również wiele lat toczyło się postępowanie.

Zawiadomienie w tej sprawie złożyły dwie kobiety, które były widzami spektaklu wystawionego 25 września 2016 r. Przedstawienie odgrywane było w języku obcym z wyświetlanymi polskimi napisami. Elementy bluźniercze wystąpiły już na początku spektaklu. Sztuka rozpoczęła się od kolędy „Cicha noc”, przy dźwiękach której aktorzy rozbierali się do naga i łączyli się w pary hetero- i homoseksualne, po czym wykonywali czynności o charakterze erotycznym. W innej ze scen na krzyżu utworzonym z kanistrów na benzynę wisiał mężczyzna w wieńcu podobnym do korony cierniowej. Aktor miał na biodrach biało-czerwoną przepaskę. Mężczyzna zszedł z krzyża i podszedł do aktorki mającej na twarzy chustę przypominającą muzułmański hidżab. Aktor zerwał jej chustę z twarzy, po czym pchnął kobietę na ziemię i dokonał na niej symulowanego gwałtu. Twarz kobiety wyrażała cierpienie i poniżenie. W trakcie spektaklu doszło też do sceny, w której aktorka grająca muzułmankę wyciągnęła biało-czerwony materiał z krocza. Następnie został on pionowo zawieszony nad sceną.
CZYTAJ DALEJ

Paryż: dzwony kościołów zabrzmiały ku czci ofiar zamachów terrorystycznych sprzed 10 lat

2025-11-13 18:35

[ TEMATY ]

Paryż

dzwony

zamach terrorystyczny

Adobe Stock

Dzwony paryskich kościołów biły dziś od 17.57 do 18.02 ku czci ofiar zamachów sprzed 10 laty. 13 listopada 2015 roku 130 osób zginęło z rąk islamskich terrorystów w sali teatralno-koncertowej Bataclan w stolicy Francji, a dwie kolejne przy Stade de France w Saint-Denis. Wieczorem odprawiane są w Paryżu Msze św. za dusze ofiar i odbywają się czuwania modlitewne.

Atak w Bataclanie, w którym oprócz 130 zabitych, ponad 400 osób zostało rannych, w tym 99 ciężko, był najkrwawszym aktem przemocy we Francji od czasu II wojny światowej i drugim z największą liczbą ofiar zamachem terrorystycznym w Europie, po tym, do którego doszło na stacji kolejowej Atocha w Madrycie w 2004 roku.
CZYTAJ DALEJ

Paryż: dzwony kościołów zabrzmiały ku czci ofiar zamachów terrorystycznych sprzed 10 lat

2025-11-13 18:35

[ TEMATY ]

Paryż

dzwony

zamach terrorystyczny

Adobe Stock

Dzwony paryskich kościołów biły dziś od 17.57 do 18.02 ku czci ofiar zamachów sprzed 10 laty. 13 listopada 2015 roku 130 osób zginęło z rąk islamskich terrorystów w sali teatralno-koncertowej Bataclan w stolicy Francji, a dwie kolejne przy Stade de France w Saint-Denis. Wieczorem odprawiane są w Paryżu Msze św. za dusze ofiar i odbywają się czuwania modlitewne.

Atak w Bataclanie, w którym oprócz 130 zabitych, ponad 400 osób zostało rannych, w tym 99 ciężko, był najkrwawszym aktem przemocy we Francji od czasu II wojny światowej i drugim z największą liczbą ofiar zamachem terrorystycznym w Europie, po tym, do którego doszło na stacji kolejowej Atocha w Madrycie w 2004 roku.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję