IV Libiąskiemu Orszakowi Świętych, który przeszedł w przeddzień uroczystości Wszystkich Świętych, patronowały Dzieci Fatimskie. W tym roku szczególną pamięcią i modlitwą otaczano Helenę Kmieć -Libiążankę zamordowaną na misji w Boliwii.
Mszy św. przewodniczył bp Damian Muskus. Eucharystia sprawowana była w parafii św. Barbary. Tuż obok świątyni mieści się cmentarz komunalny na którym została pochowana Helena Kmieć. Przy jej grobie modlili się uczestnicy IV Libiąskiego Orszaku Świętych. Doszli tu maszerując ulicami miasta w radosnym, rozśpiewanym pochodzie (śpiew prowadził m.in. znany duszpasterz młodzieży o. Łukasz Buksa OFM). W sumie szło około dwa tysiące osób. Ci, którzy wzięli udział w Holy Wins przyznają, że chcą czerpać ze wzoru świętych i błogosławionych, również tych niekanonizowanych przez Kościół.
Tegoroczny Orszak wyruszył z parafii pw. Przemienienia Pańskiego. Na tych uczestników, którzy wytrwali do końca, czekała słodka niespodzianka. Koordynatorem IV Holy Wins w Libiążu był ks. Sebastian Kozyra. Pomysłodawcą całego projektu jest ks. Tomasz Jarosz przebywający obecnie na studiach w Rzymie
Powtarzała, że chce okazać miłość dzieciom, które nie otrzymały miłości – wspomina Helenę Kmieć duszpasterz Salwatariańskiego Wolontariatu Misyjnego w Trzebini ks. Marek Gadomski. Zamordowana wczoraj w Boliwii 25-letnia świecka misjonarka pracowała w ochronce dla dzieci prowadzonej zakonnice.
Była stewardessą, świeżą absolwentką Politechniki Śląskiej w Gliwicach.
We Wrocławiu rusza 40. Międzynarodowy Festiwal Filmów „Maksymiliany”
2025-12-06 19:57
Materiał prasowy
Materiał prasowy
Dziś, 6 grudnia, stolica Dolnego Śląska staje się centrum kina inspirowanego wartościami ogólnoludzkimi. Rozpoczyna się 40. edycja Międzynarodowego Festiwalu Filmów „Maksymiliany”. W programie znalazły się darmowe pokazy produkcji z całego świata, spotkania z twórcami oraz edycja online dla widzów z całej Polski.
Tegoroczna edycja festiwalu to szczególny moment w historii wydarzenia. „Maksymiliany” obchodzą 40-lecie istnienia – ich korzenie sięgają 1985 roku i działalności Ojców Franciszkanów z Niepokalanowa. Od 2016 roku festiwal na stałe zagościł we Wrocławiu, promując ambitne kino pod wymownym hasłem:
Trzy panie z Polski odbywają właśnie pielgrzymkę do Watykanu, aby jednocześnie dostarczyć na wystawę szopkę bożonarodzeniową inną niż wszystkie. Drewno, papier czy odlewy z gipsu, zastąpiły barwną włóczką. To z niej, w zaledwie trzy tygodnie powstały pełne uroku postacie związane z bożonarodzeniową sceną. Swoje dzieło pokażą pod kolumnadą Berniniego tuż przy Placu św. Piotra podczas wystawy „100 Szopek w Watykanie”.
Patrząc na kolorowe włóczkowe figurki, nie sposób się nie uśmiechnąć. Ten urokliwy element bajkowy, kojarzący się z dzieciństwem emanuje prostotą na tle monumentalnego Placu św. Piotra. Skąd pomysł na tak radosny i lekki przekaz związany z tradycją szopek bożonarodzeniowych?
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.