Kielce: Caritas realizuje program „Nowe jutro” z udziałem streetworkerów
Docieranie do osób bezdomnych i zagrożonych bezdomnością, praca z nimi w kierunku pozytywnych zmian, motywowanie do innego sposobu życia – to cele programu „Nowe jutro” jakie kielecka Caritas realizuje od miesiąca z pomocą streetworkerów, odszukujących bezdomnych.
Program to efekt umowy podpisanej z Ministerstwem Rodziny Pracy i Polityki Społecznej. Zadaniem streetworkerów jest docieranie do osób bezdomnych przebywających w miejscach niemieszkalnych, praca motywacyjna z osobą bezdomną, współpraca z policją, strażą miejską, placówkami dla bezdomnych, ośrodkami pomocy społecznej i centrami interwencji kryzysowej.
Streetworking jest taką formą pracy socjalnej, która szczególnie dobrze sprawdza się w kontakcie z osobami bezdomnymi. Chodzi o pracę z osobą bezdomną w jej środowisku. Streetworker dociera do dworca kolejowego, działki czy pustostanu. Nawiązuje kontakt z osobą bezdomną, oferuje np. ciepły posiłek czy odzież próbując jednocześnie skłonić do zmiany miejsca pobytu – najlepiej do placówki dla osób bezdomnych.
Ważnym narzędziem w pracy streetworkera jest przekazanie informacji o placówkach dla osób bezdomnych w formie ulotki, którą można wręczać podczas rozmowy. Caritas kielecka przygotowała taką ulotkę. \
Streetworkerzy zazwyczaj pracują w parach, aby w sytuacjach nagłych móc współpracować i wspomagać się w przezwyciężaniu kryzysu.
Wszystko zaczęło się z inspiracji „Jureczka” (br. Jerzego Marszałkowicza). Dziś Towarzystwo Pomocy św. Brata Alberta pomaga w całym kraju.
W kościele św. Stanisława, św. Doroty i św. Wacława we Wrocławiu na wspólnej Eucharystii spotkały się osoby zaangażowanie w działalność TPBA, aby świętować 40-lecie jego powstania. Eucharystii przewodniczył bp Jacek Kiciński, który jest asystentem kościelnym tej organizacji.
„Pigułka aborcyjna została stworzona po to, by zabijać i powinna zniknąć z rynku” – powiedziała Lila Rose, założycielka organizacji Live Action, komentując wyniki największej dotąd analizy przypadków aborcji farmakologicznej w USA. Badanie przeprowadziło Centrum Etyki i Polityki Publicznej (Ethics in Public Policy Centre) konserwatywny think tank z siedzibą w Waszyngtonie. Oparte jest na danych ubezpieczeniowych obejmujących ponad 855 tysięcy aborcji przeprowadzonych w USA w latach 2017-2023.
Jak pokazały badania aż 11 proc. kobiet, które przyjęły Mifepriston i Mizoprostol – dwa specyfiki stosowane w tzw. aborcji medycznej – doświadczyło poważnych skutków ubocznych w ciągu 45 dni – informuje Catholic Weekly. Wśród nich odnotowano: silne krwawienia, infekcje, konieczność hospitalizacji oraz przypadki ciąży pozamacicznej. Jak podkreślili autorzy badania, to znacząco odbiega od danych publikowanych dotychczas – według których ryzyko powikłań wynosiło zaledwie 0,5 proc.
Kulturkampf, czyli „walka o kulturę”, to polityka Otto von Bismarcka prowadzona w Cesarstwie Niemieckim w latach 1871–1878, kiedy to kanclerz chciał ograniczyć wpływy Kościoła katolickiego w państwie. W Cesarstwie Niemieckim protestantyzm pełnił nieformalnie rolę religii państwowej, a Królestwo Prus – państwo protestanckie – odgrywało w nim dominującą rolę.
Włączenie do Cesarstwa południowoniemieckich państw katolickich na czele z Bawarią sprawiło, że 36% ludności Niemiec stanowili katolicy. Bismarck postrzegał to jako źródło destabilizacji społeczeństwa, gdyż katolikom, którzy mieli podlegać zewnętrznej władzy, tzn. władzy papieża, zarzucano brak patriotyzmu niemieckiego. W ramach Kulturkampfu wprowadzano wiele ustaw wymierzonych przede wszystkim w Kościół katolicki, których celem miało być jego upaństwawianie.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.