W trzecim dniu II Kongresu Młodzieży Polonijnej odbywały się intensywne warsztaty ewangelizacyjne, których zwieńczeniem było spotkanie z ks. Jakubem Bartczakiem, raperem i ambasadorem Światowych Dni Młodzieży.
Zgodnie z intencjami organizatorów czas Kongresu przypadł na uroczystości związane z rocznicą Postania Warszawskiego, dlatego nie była przypadkowa w godzinach wieczornych obecność młodej Polonii na stołecznym pl. Krasińskich, gdzie byli świadkami i uczestnikami obchodów 74. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego.
Dużą satysfakcję młodych było oficjalne powitanie uczestników II Kongresu Młodzieży Polonijnej na powstańczych uroczystościach. Głównym punktem programu była Msza św. odprawiona pod przewodnictwem bp. Józefa Guzdka, biskupa polowego Wojska Polskiego, który w homilii nawiązał do trudnych dziejów Polski, naznaczonych nawet zdradą stanu. Młodzi Polacy przybyli z różnych stron świata mieli znakomitą okazję aby przeżyć narodowe święto wśród swoich.
Niektórzy wcale albo też niewiele wiedzieli o Powstaniu Warszawskim, dlatego pomysł organizatorów aby młoda Polonia była świadkiem 74. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego był nad wyraz potrzebny. W kolejnych dniach młodzi odwiedzą Pałac Prezydencki i Muzeum Powstania.
Pod hasłem "Jego miłosierdzie z pokolenia na pokolenie dla tych, którzy się Go boją" odbędzie się w dniach 22-25 czerwca w Aparecidzie I Kontynentalny Kongres Miłosierdzia Ameryki Łacińskiej. Organizatorzy spodziewają się przybycia na to wydarzenie do narodowego brazylijskiego sanktuarium maryjnego co najmniej 5 tys. osób z całego kontynentu.
Wybór Aparecidy na miejsce tego wydarzenia wiąże się z przypadającymi w tym roku dwiema ważnymi rocznicami dotyczącymi tego sanktuarium: przed 300 laty znaleziono cudowny wizerunek Maryi w wodach rzeki Paraiba del Sur a 10 lat temu odbyło się tam V zgromadzenie ogólne biskupów Ameryki Łacińskiej i Karaibów ( CELAM-V).
- Knajpy w Zielonej Górze jawnie kpią z wartości katolickich i jeszcze się z tym nie kryją, chwaląc się w mediach społecznościowych - zaalarmowała nas zaniepokojona czytelniczka Aleksandra. Jak się okazuje, problem nie dotyczy tylko jednego miasta i wyłącznie jednej gałęzi "biznesu".
W kulturze obrazkowej, "dobra fota" - jak mawia młodzież - to więcej niż tysiąc słów. A już konkretny fotomontaż tego, co znane i rozpoznawalne z produktem, który tak zwani biznesmeni chcą wypromować, może przynieść upragnione lajki, sławę, a przede wszystkim kasę. Dla zdobycia tej ostatniej wielu przedsiębiorców ucieka się coraz częściej do łączenia tego, co dla jednych jest sensem życia, z tym co dla innych jest tylko monetyzacją i chęcią zysku za wszelką cenę. Także cenę uczuć religijnych innych.
Maryja z Jasnej Góry i z każdego miejsca, w którym Jej Ikona się znajduje, przychodzi do nas jako pomoc i obrona - powiedział w rozmowie z Polskifr.fr metropolita warszawski abp Adrian Galbas.
Jak dodał, Maryja niesie pomoc ludziom słabym i broni ludzi zagrożonych, gdyż „podnosi nas z naszych słabości, z naszych różnych bied, z naszych lęków, z naszych różnych braków nadziei, z niedowierzania samym sobie i światu. Przychodzi jako obrona przed zagrożeniami zewnętrznymi i wewnętrznymi”, wśród których znajduje się również utrata wiary.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.