Reklama

Szkoła z charakterem

Szkoła prowadzona przez duchowych synów św. Wincentego Pallottiego, czyli Pallotyńskie Gimnazjum i Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Batorego w Lublinie, chce zapewnić uczniom jak najlepsze warunki rozwoju, łącząc tradycję z nowoczesnością w nauczaniu i wychowaniu. Priorytetami dla dyrekcji i grona pedagogicznego są: wychowanie w duchu personalistycznym, wysoki poziom nauczania i bezpieczeństwo młodzieży.

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Wysiłki pedagogów, podejmowane obecnie pod kierunkiem dyrektora ks. Andrzeja Zelka SAC, zmierzają do przekazania uczniom ponadczasowych wartości: wiary w Boga, honoru, patriotyzmu, poszanowania godności własnej i innych. Formację wspierają atrakcyjne dla młodych formy ewangelizacji: koncerty, spotkania z zespołami i grupami ewangelizacyjnymi. Każda klasa bierze udział w wyjazdowych dniach skupienia organizowanych w ciągu roku. W bieżącym roku szkolnym uczniowie uczestniczyli w Pallotyńskim Spotkaniu Młodych, zorganizowanym w sierpniu w Ołtarzewie, klasy pierwsze gimnazjum wyjechały na swoje dni do Świętej Katarzyny w Górach Świętokrzyskich, uczniowie klas III LO brali udział w VII Ogólnopolskim Forum Młodzieży Szkół Katolickich na Jasnej Górze, zorganizowanym przez Radę Szkół Katolickich, a młodzież z klas I LO przeżywała swoje dni skupienia w Wadowicach.
Formacja młodzieży dokonuje się każdego dnia. Niezwykle istotną rolę pełni prefekt ks. Tomasz Makarewicz SAC, który codziennie rano odprawia w szkolnej kaplicy Mszę św.; w południe uczniowie mają możliwość włączenia się w modlitwę „Anioł Pański”. Ksiądz prefekt pełni stałe dyżury, młodzież może przyjść, aby porozmawiać czy wyspowiadać się. Uczniowie i rodzice mogą również korzystać z pomocy psychologa szkolnego. Innym elementem wychowawczo-formacyjnym jest wolontariat. Uczniowie współpracują z Lubelskim Hospicjum dla Dzieci im. „Małego Księcia” i Specjalnym Ośrodkiem Szkolno-Wychowawczym w Bystrzycy. Chętnie organizują akcje na rzecz podopiecznych ośrodków, m.in. zbiórki pieniędzy w hipermarketach, kiermasze ciast własnego wypieku, czy szkolne imprezy, na które biletami wstępu są słodycze przekazywane później potrzebującym.
W Pallotyńskim Gimnazjum i Liceum Ogólnokształcącym niezwykle dużą wagę przykłada się do poziomu kształcenia. Świadczy o tym stuprocentowa zdawalność egzaminu maturalnego i to, że uczniowie dostają się na wybrane przez siebie kierunki studiów. Cieszy także fakt, że wysiłki szkoły są doceniane przez innych, m.in. w zorganizowanym przez „Kurier Lubelski” VI Konkursie „Złota Tarcza 2007” na najlepsze liceum ogólnokształcące na Lubelszczyźnie szkoła zajęła VII miejsce. W III edycji Ogólnopolskiego Konkursu „Nasz projekt eTwinning 2007” za projekt „Les Noces de L’Europe” (Zaślubiny Europy) realizowany z partnerami z Francji i Włoch Pallotyńskie Liceum otrzymało tytuł laureata. W liście gratulacyjnym z Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji podpisanym przez dyrektora programu „Uczenie się przez całe życie” i Fundację Rozwoju Systemu Edukacji - Narodowe Biuro Programu eTwinning, czytamy: „Państwa praca i podejmowane działania w dziedzinie współpracy europejskiej szkół przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych zostały uznane za szczególnie oryginalne i nowatorskie w skali europejskiej”. Sukcesy gimnazjalistów również przynoszą wiele radości. Dzięki doskonałym od lat wynikom egzaminu gimnazjalnego szkoła znajduje się w gronie trzech najlepszych gimnazjów Lublina. W roku szkolnym 2006/2007 aż dziesięciu uczniów zdobyło tytuł laureata w konkursach przedmiotowych, organizowanych przez Lubelskiego Kuratora Oświaty.
Wysoki poziom kształcenia osiąga się dzięki codziennej pracy i organizacji pracy w szkole: zajęcia prowadzone są jednozmianowo, lekcje 45-minutowe, dzwonki, przerwy, praca z zeszytem i podręcznikami, oceny w sześciostopniowej skali. Szkoła umożliwia rozwijanie talentów uczniów podczas zajęć ponad 20 kół zainteresowań. Są to m.in.: koła europejskie, fotograficzne, dziennikarskie, teatralne, tańca towarzyskiego, koło gitarowe, chór, SKS, basen. Uczniowie redagują gazetę szkolną „Wilcze Kły” (nazwa pochodzi od kłów w herbie patrona Stefana Batorego). Zwyczajem stały się wyjazdy integracyjne, narciarskie, wypoczynkowe i edukacyjne w kraju i za granicą. Duży wpływ na poziom kształcenia i bezpieczeństwo uczniów mają również warunki lokalowe. Szkoła posiada własny trzypiętrowy budynek, dwa profesjonalnie wyposażone laboratoria językowe (języków obcych nauczają także obcokrajowcy native speakerzy), sale informatyczne ze stałym dostępem do Internetu, dwie sale gimnastyczne, nową siłownię, skomputeryzowaną bibliotekę, liczne pracownie przedmiotowe i barek. Dzięki temu, że klasy są najwyżej siedemnastoosobowe, nikt nie jest anonimowy. Bezpieczeństwo zapewnia dodatkowo monitoring obiektu i terenu.
Życzliwa atmosfera, którą zauważają też praktykujący tu studenci, pomaga także im „oswoić się” z rolą nauczyciela. Ula (III r. lingwistyki UMCS) zauważa zaangażowanie nauczycieli w pracę, ich dbałość o ożywianie toku lekcji pomysłami spoza podręcznika, co jest wielką pomocą w nauce języka obcego, wzajemny szacunek pomiędzy uczniem a nauczycielem i rzetelność w ocenianiu (w zgodzie z przedmiotowymi systemami oceniania i ocenianiem wewnętrznym). Tutejsze środowisko szkolne jest otwarte na każdego człowieka zarówno wierzącego, jak i niewierzącego, poszukującego, wątpiącego i zagubionego. Źródłem i inspiracją dla wychowawców jest Jezus Chrystus, który objawia się w Bożym Słowie oraz żyje i działa w swoim Kościele.

Pallotyńskie Gimnazjum i Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Batorego
20-803 Lublin,
al. Warszawska 31,
tel. (081) 533-82-05
www.batory.plo.lublin.pl

Pallotyńskie Gimnazjum i Liceum Ogólnokształcące im. S. Batorego

jest szkołą przyjazną nie tylko dla uczniów, ale także dla nauczycieli. Pedagodzy mają sprzyjające warunki do nawiązania dobrego kontaktu z młodzieżą. Służy temu praca w małych klasach, różnorodne zajęcia pozalekcyjne, wspólne wyjścia i wyjazdy, np. dni skupienia. Wychowawcom dbającym o kształtowanie postaw młodych ludzi pomaga profil szkoły, w której promuje się właściwe wzorce zachowań, oparte na uniwersalnych wartościach.

Ks. Tomasz Makarewicz SAC, prefekt

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2008-12-31 00:00

Ocena: +1 -1

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Watykan: komunikat po IX kongregacji generalnej kardynałów

2025-05-03 17:02

[ TEMATY ]

konklawe

PAP/EPA/ETTORE FERRARI

Dziewiąta Kongregacja Generalna Kardynałów rozpoczęła się dziś rano o godz. 9.00 wspólną modlitwą. Obecnych było 177 kardynałów, w tym 127 elektorów - czytamy w komunikacie Biura Prasowego Stolicy Apostolskiej.

Na początku losowo wyłoniono kardynałów Komisji, która pomaga kamerlingowi w zgromadzeniach specjalnych w załatwianiu spraw bieżących: są to kardynał Robert Francis Prevost, OSA, i kardynał Marcello Semeraro, natomiast kardynał Reinhard Marx pozostaje koordynatorem Rady ds. Gospodarki.
CZYTAJ DALEJ

Nawet kiedy człowiek zapomina o Bogu, to jednak Bóg nie zapomina o człowieku

2025-05-01 16:30

[ TEMATY ]

rozważania

O. prof. Zdzisław Kijas

Karol Porwich/Niedziela

Nawet kiedy człowiek zapomina o Bogu, kiedy myśli, że Go nie ma lub że umarł, to jednak Bóg nie zapomina o człowieku. Czyż może niewiasta zapomnieć o swym niemowlęciu, ta, która kocha syna swego łona? A nawet, gdyby ona zapomniała, Ja nie zapomnę o tobie. Oto wyryłem cię na obu dłoniach, twe mury są ustawicznie przede Mną (Iz 49, 15-16) – powie Bóg.

Jezus znowu ukazał się nad Jeziorem Tyberiadzkim. A ukazał się w ten sposób: Byli razem Szymon Piotr, Tomasz, zwany Didymos, Natanael z Kany Galilejskiej, synowie Zebedeusza oraz dwaj inni z Jego uczniów. Szymon Piotr powiedział do nich: «Idę łowić ryby». Odpowiedzieli mu: «Idziemy i my z tobą». Wyszli więc i wsiedli do łodzi, ale tej nocy nic nie ułowili. A gdy ranek zaświtał, Jezus stanął na brzegu. Jednakże uczniowie nie wiedzieli, że to był Jezus. A Jezus rzekł do nich: «Dzieci, macie coś do jedzenia?» Odpowiedzieli Mu: «Nie». On rzekł do nich: «Zarzućcie sieć po prawej stronie łodzi, a znajdziecie». Zarzucili więc i z powodu mnóstwa ryb nie mogli jej wyciągnąć. Powiedział więc do Piotra ów uczeń, którego Jezus miłował: «To jest Pan!» Szymon Piotr, usłyszawszy, że to jest Pan, przywdział na siebie wierzchnią szatę – był bowiem prawie nagi – i rzucił się wpław do jeziora. Pozostali uczniowie przypłynęli łódką, ciągnąc za sobą sieć z rybami. Od brzegu bowiem nie było daleko – tylko około dwustu łokci. A kiedy zeszli na ląd, ujrzeli rozłożone ognisko, a na nim ułożoną rybę oraz chleb. Rzekł do nich Jezus: «Przynieście jeszcze ryb, które teraz złowiliście». Poszedł Szymon Piotr i wyciągnął na brzeg sieć pełną wielkich ryb w liczbie stu pięćdziesięciu trzech. A pomimo tak wielkiej ilości sieć nie rozerwała się. Rzekł do nich Jezus: «Chodźcie, posilcie się!» Żaden z uczniów nie odważył się zadać Mu pytania: «Kto Ty jesteś?», bo wiedzieli, że to jest Pan. A Jezus przyszedł, wziął chleb i podał im – podobnie i rybę. To już trzeci raz Jezus ukazał się uczniom od chwili, gdy zmartwychwstał. A gdy spożyli śniadanie, rzekł Jezus do Szymona Piotra: «Szymonie, synu Jana, czy miłujesz Mnie więcej aniżeli ci?» Odpowiedział Mu: «Tak, Panie, Ty wiesz, że Cię kocham». Rzekł do niego: «Paś baranki moje». I znowu, po raz drugi, powiedział do niego: «Szymonie, synu Jana, czy miłujesz Mnie?» Odparł Mu: «Tak, Panie, Ty wiesz, że Cię kocham». Rzekł do niego: «Paś owce moje». Powiedział mu po raz trzeci: «Szymonie, synu Jana, czy kochasz Mnie?» Zasmucił się Piotr, że mu po raz trzeci powiedział: «Czy kochasz Mnie?» I rzekł do Niego: «Panie, Ty wszystko wiesz, Ty wiesz, że Cię kocham». Rzekł do niego Jezus: «Paś owce moje. Zaprawdę, zaprawdę, powiadam ci: Gdy byłeś młodszy, opasywałeś się sam i chodziłeś, gdzie chciałeś. Ale gdy się zestarzejesz, wyciągniesz ręce swoje, a inny cię opasze i poprowadzi, dokąd nie chcesz». To powiedział, aby zaznaczyć, jaką śmiercią uwielbi Boga. A wypowiedziawszy to, rzekł do niego: «Pójdź za Mną!»
CZYTAJ DALEJ

Salus Populi Romani – ikona ukochana przez Franciszka

2025-05-03 20:10

[ TEMATY ]

Franciszek

VATICAN NEWS

Agata Kowalska

Matka Boża Śnieżna

Matka Boża Śnieżna

Papież Franciszek w swoim testamencie poprosił, aby został pochowany w ziemi obok ukochanej przez niego ikony maryjnej Salus Populi Romani. Przechowywana w Kaplicy Paolińskiej bazyliki Santa Maria Maggiore (Matki Bożej Większej), otoczona wystawnym marmurem i pozłacanym brązem ikona od pierwszych wieków splata się z dziejami Rzymu.

Od czasu założenia za pontyfikatu papieża Liberiusza między 352 a 366 rokiem bazylika papieska Santa Maria Maggiore z biegiem wieków była coraz bardziej wzbogacana. Wchodząc do tej wielkiej świątyni i przechodząc przez nawy, odczuwa się złote światło, które skupia się w mozaikach apsydy i łuku triumfalnego. Wszystko tchnie imieniem Maryi, Jej boskim macierzyństwem, płaczem Dzieciątka, którego życie opowiadane jest tu od Narodzenia po dzieciństwo.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję