Reklama

Wiadomości

Polska Press: 1 marca podpisano umowę kupna spółki przez PKN Orlen

Polska Press poinformowała, że 1 marca 2021 r. podpisana została umowa kupna spółki przez PKN Orlen. Oznacza to, że koncern jest już formalnym właścicielem Polska Press, która wchodzi w skład Grupy Kapitałowej Orlen.

[ TEMATY ]

Orlen

umowa

Piotr Ratajski

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Polska Press poinformowała też w komunikacie, że rezygnację ze stanowiska złożyła prezes Dorota Stanek. Zarząd spółki pozostaje więc trzyosobowy i tworzą go wiceprezes Dariusz Świąder, Magdalena Chudzikiewicz i Paweł Fąfara.

Jak podkreśliła Polska Press, Dorota Stanek była z nią związana od 1996 r., a stanowisko prezesa zajmowała od 2004 r.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

„Chcę podziękować wszystkim, z którymi pracowałam przez ostatnie 25 lat. Razem zbudowaliśmy firmę, która jest jedną z największych grup medialnych w Polsce, a jej serwisy internetowe są w czołówce polskiego Internetu. Przeszliśmy długą drogę transformacji cyfrowej i jestem dumna z tego, co udało nam się osiągnąć” - powiedziała Stanek, cytowana w komunikacie Polska Press.

„Planujemy duże inwestycje w Polska Press, których efektem będzie jej dalszy rozwój w ramach Grupy Orlen. Historia naszych akwizycji najlepiej pokazuje, że do każdego biznesu podchodzimy w sposób ewolucyjny a nie rewolucyjny” – podkreśliła z kolei rzeczniczka Orlenu Joanna Zakrzewska. Podziękowała jednocześnie w imieniu zarządu PKN Orlen Dorocie Stanek za „dotychczasową pracę i działania ukierunkowane na budowanie wartości spółki”.

Reklama

Płocki koncern o złożeniu oferty kupna Polska Press poinformował 7 grudnia 2020 r. Orlen podkreślił wtedy, że "akwizycja jednej z największych grup wydawniczych w Polsce, w połączeniu z wykorzystaniem kompetencji i potencjału agencji mediowej Sigma Bis oraz spółki Ruch, umożliwi koncernowi stworzenie elastycznej, spersonalizowanej i kompleksowej oferty, która znacząco poprawi satysfakcję klientów".

Prezes PKN Orlen Daniel Obajtek stwierdził, że dostęp do 17,4 mln użytkowników portali zarządzanych przez Polska Press wzmocni sprzedaż Grupy Orlen, zoptymalizuje koszty marketingowe i umożliwi dalszą rozbudowę narzędzi big data. Orlen podkreślał także, że Polska Press to jeden z największych wydawców w Polsce, który w 2019 r. osiągnął przychody na poziomie ponad 398,4 mln zł, posiada 20 z 24 wydawanych w Polsce dzienników regionalnych oraz blisko 120 tygodników lokalnych, które funkcjonują w 15 z 16 województw. Orlen podał, że portfolio wydawnictwa to także 500 witryn online.

Według płockiego koncernu, możliwe będzie utworzenie nowych modeli biznesowych dzięki temu, że Polska Press ma bazę wiedzy na temat preferencji klientów, prowadzonych transakcji czy wartości koszyka w odniesieniu do grupy 60,07 proc. użytkowników internetu w Polsce.

Orlen wskazał, że tworzenie własnych platform komunikacyjnych, jako wsparcie dla działalności biznesowej i dotarcie do nowych klientów, przez firmy to światowy trend, który obserwujemy już od lat.

Na początku lutego 2021 r. na przejęcie Polska Press przez PKN Orlen zgodził się Prezes UOKiK.(PAP)

wkr/ drag/

2021-03-02 14:04

Oceń: +1 -1

Reklama

Wybrane dla Ciebie

PKN Orlen: jest zgoda KE na przejęcie kontroli nad Grupą Lotos

[ TEMATY ]

Orlen

PKN Orlen

Prezes PKN Orlen Daniel Obajtek zaprezentował nową strategię rozwoju przejętej sieci Ruch

Prezes PKN Orlen Daniel Obajtek zaprezentował nową strategię rozwoju przejętej sieci Ruch

Komisja Europejska zatwierdziła zaproponowanych przez PKN Orlen nabywców aktywów sprzedawanych w ramach realizacji środków zaradczych przy przejęciu kontroli nad Grupą Lotos - poinformował w poniedziałek PKN Orlen.

Komisja zatwierdziła także umowy zawarte z tymi nabywcami - zaznaczył Orlen w komunikacie. Jak podkreślił koncern, oznacza to zgodę Komisji na przejęcie przez PKN Orlen kontroli nad Grupą Lotos.
CZYTAJ DALEJ

Leon XIV przyjął piłkarzy Napoli, tegorocznego mistrza Włoch

2025-05-27 12:55

[ TEMATY ]

Papież Leon XIV

Vatican Media

Leon XIV przyjął w Watykanie piłkarzy klubu Napoli, tegorocznego mistrza Włoch. W krótkim przemówieniu zwrócił uwagę na znaczenie pracy całego klubu, dzięki któremu udało się osiągnąć ten tytuł. Przypomniał też o edukacyjnym aspekcie sportu. Kiedy staje się on biznesem, ryzykuje utratę wartości – ostrzegł Papież. W pierwszych słowach odniósł się do medialnych pogłosek, jakby miał być kibicem Romy. Nie wszystko, co czytacie w gazetach jest prawdą – zażartował Leon XIV.

Napoli po raz czwarty został mistrzem Włoch, po piątkowej wygranej z Cagliari. „Gratuluję zwycięstwa w mistrzostwach! To wielkie święto dla miasta Neapol” – powiedział do piłkarzy Leon XIV.
CZYTAJ DALEJ

Serduszko pękło

2025-05-28 08:00

[ TEMATY ]

felieton

Samuel Pereira

Materiały własne autora

Samuel Pereira

Samuel Pereira

W kampanii wyborczej wszystko jest dozwolone – to truizm, który od lat usprawiedliwia wszelkie polityczne ekscesy. Ale to, co obserwujemy w tegorocznej kampanii Rafała Trzaskowskiego, kandydata partii z logotypem w kształcie serca, przekracza nawet tę dość luźną granicę. Serduszko miało symbolizować empatię, otwartość, szacunek. Tymczasem kampania z nim w roli głównej wygląda raczej jak opowieść o nienawiści, strachu i obsesji na punkcie... Karola Nawrockiego.

To zdumiewające, że cała energia sztabu Trzaskowskiego nie idzie na prezentowanie jego zasług, planów, wizji. Ba – nikt nawet nie próbuje udawać, że chodzi tu o promowanie kandydata. Zamiast tego – codzienna, niemal rytualna nagonka na Nawrockiego. Wypowiedzi pełne straszenia, drwin, pogardy. Jakby cała ta kampania miała jeden cel: zohydzić przeciwnika, a nie przekonać do siebie kogokolwiek.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję