W przeddzień obchodów 60. rocznicy wyzwolenia obozu Auschwitz-Birkenau zadzwoniła do naszej redakcji Czytelniczka z Londynu wstrząśnięta treścią jednej ze stron internetowych, na której zdjęcia i wspomnienia więźniarek były prezentowane w połączeniu z reklamami bielizny damskiej. Nad zdjęciami kobiet w pasiakach umieszczony był napis „majteczki w kreseczki”. W kilka godzin później Czytelniczka poprosiła o zamieszczenie jej głosu na naszych łamach.
A oto list Czytelniczki:
„Chcę wyrazić swoje oburzenie i wielki smutek z powodu nieprzyzwoitego zestawu tematu na stronie internetowej Gazety Wyborczej, której zdjęcie załączam. (...) Szukając informacji o obchodach 60-lecia wyzwolenia obozu w Oświęcimiu Auschwitz-Birkenau, znalazłam stronę, gdzie obok wypowiedzi i zdjęć więźniarek z obozu była zamieszczona ruchoma reklama bielizny damskiej z wystawionymi pupami rzucającymi się w oczy. Jestem przekonana, że gdyby więźniarki, których wypowiedzi zamieszczone są na tej stronie, wiedziały o tym, jak ich przeżycia będą zaprezentowane, nie zgodziłyby się na to.
Kilka dni temu w Anglii i na świecie wywołało falę oburzenia zachowanie wnuczka królowej brytyjskiej, księcia Harry’ego, który na party przebrał się za esesmana. Czy możemy się oburzać na angielskiego młodzieńca, kiedy my, Polacy, prezentujemy w tak niegodny sposób cierpienia z obozu zagłady Auschwitz-Birkenau, którego byliśmy ofiarami?”.
Pomóż w rozwoju naszego portalu