Reklama

Kultura

Jan Paweł II - Duma Polaków. Posłany do Mysłowic przez Ducha Świętego

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Piąta edycja Ekumenicznego Koncertu Rodzinnego „Bądź jak Jezus!” z pewnością przejdzie do historii jako wydarzenie wyjątkowe. Koncert odbył się bowiem w roku kanonizacji Jana Pawła II. Cztery dni po ogłoszeniu wielkiego Polaka świętym, ze sceny w Mysłowicach wybrzmiewało silne, jak nigdy przedtem, przesłanie, które osiągnęło swoją kulminację w modlitwie „Niech zstąpi Duch Twój i odnowi oblicze Miasta, tego Regionu, naszej Ojczyzny, całej Europy i Świata”. Ta modlitwa jak „znak czasu” na nowo wzbudziła w sercach ludzkich pragnienie, aby Jezus Chrystus stanowił niepodważalne CENTRUM życia każdego człowieka. Oto Jan Paweł II - Święty Papież Polak, nasza duma, był z nami w Mysłowicach, czuliśmy, że jest tuż obok.

Jak co roku wszystko rozpoczęło się punktualnie o 16.00, po powitaniu i krótkiej modlitwie, prowadzący koncert Marek Zając (dziennikarz 1 Programu TVP) zaprosił na scenę pierwszą muzyczną gwiazdę koncertu - Magdę Anioł. Warto dodać, że w tym roku każdy z występujących artystów stanowi nieprzeciętną osobowość sceniczną, wyróżnioną w kraju i za granicą. Na scenie koncertu Bądź Jak Jezus 2014 wystąpili także: Viola Brzezińska, Deus Meus, New Life’M, Beata Bednarz, a gwiazdą wieczoru był Martin Smith, ex wokalista legendarnego brytyjskiego zespołu Delirious.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Koncert nie tylko dał nam odczuć nowe, pozytywne wibracje, ale przede wszystkim, dał nam poznać wielkie orędzie św. Jana Pawła II. Beata Bednarz podzieliła się swoim świadectwem, które wywołało wśród publiczności wielkie wzruszenie i z mocą ukazało, że dla Chrześcijanina 100% normy to za mało, zawsze trzeba iść dalej, często pod prąd, „wymagając od siebie, nawet gdyby inni od nas nie wymagali”. Ogromna moc modlitwy, którą prowadzili księża naszej Archidiecezji - ks. Roman Chromy, ks. Adam Pradela oraz ks. Krzysztof Biela - moderator nowej ewangelizacji, dostarczyła zebranym niesamowitych przeżyć. Z godziny na godzinę miejsce przed sceną zapełniało się po brzegi młodymi ludźmi, osobami, które tak szczególnie miłował Jan Paweł II. Koncert dał nam wszystkim okazję, żeby ponownie ujrzeć tętniące serce Kościoła, moc Chrystusa oraz miłość braterską w wierze. Jakże przejmujące słowa abp. Wiktora Skworca skierowane nie tylko do młodych, poruszyły na nowo, otwierając je kolejny raz na tak wielki dar wiary.

O godz. 20.00 na scenie pojawił się Martin Smith, który w Polsce i na Śląsku gościł po raz drugi. Jego charyzma, wyjątkowe muzyczne aranżacje i poruszające, pełne uwielbienia Boga teksty i tym razem sprawiły, że zgromadzona publiczność uniosła się w emocjach bliżej Nieba, odrywając się na chwile od otaczającej rzeczywistości. Wielki finał koncertu stanowiło multimedialne widowisko ukazujące nie tyle fragmenty z życia Jana Pawła, co Jego przesłanie do nas i moc Jego słów. Na własnej skórze poczuć można było Jego obecność, zdawało się, iż zaraz wejdzie na scenę i wraz z prowadzącymi poprowadzi tegoroczny koncert. Stało się nie inaczej, On był dzisiaj przy każdym z nas, nawet i w sercu każdego z nas. On Święty Papież Polak został tego popołudnia i wieczoru posłany przez Ducha Św. do Mysłowic, aby powtórnie zawołać do nas „Nie lękajcie się! Otwórzcie drzwi Waszych serc Chrystusowi!”. Mysłowice na pewno te drzwi otworzyły, a deklaracja Prezydenta tego wyjątkowego miasta Edwarda Lasoka, o kontynuacji w kolejnych latach koncertu „Bądź jak Jezus”, napełnia nas nadzieją, że będą one otwarte na długo. Jeżeli ktoś nie wierzył w cuda, to z całą pewnością, będąc w Mysłowicach 1 maja 2014 roku, na tym szczególnym koncercie, jego niewiara stała się wiarą. Cuda się dzieją, trzeba w nie tylko uwierzyć.

2014-05-06 09:08

Oceń: +1 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Film „Pilecki” na DVD

Miło nam poinformować, że zwycięzcami w naszym konkursie: Film „Pilecki” na DVD zostali p. Malgorzata Koźbiał oraz p. Marcin Józefowicz.
CZYTAJ DALEJ

Związek Dużych Rodzin Trzy Plus inauguruje kampanię społeczną „Wybieram rodzinę”

2025-05-15 16:16

[ TEMATY ]

rodzina

Związek Dużych Rodzin

Adobe Stock

Pozytywny wizerunek rodziny, zachęta do budowania trwałych relacji oraz pokazanie, że rodzina może liczyć na wsparcie - takie m.in. cele przyświecają kampanii społecznej „Wybieram rodzinę”, zainicjowanej przez Związek Dużych Rodzin Trzy Plus. Oficjalna inauguracja kampanii miała miejsce dziś podczas spotkania w kawiarni Agere Contra w Warszawie. Podczas spotkania mówiono również o 13 Ogólnopolskim Zjeździe Dużych Rodzin, który zaplanowany jest od 6 do 8 czerwca w Zakopanem. Odbył się też krótki panel na temat problemów demograficznych.

O idei kampanii, zainicjowanej przez Elżbietę Majkę z ZDR opowiedziała Korina Bulenda - Nowak, specjalistka ds. komunikacji ZDR. Podkreśliła, że kampania „Wybieram rodzinę” skierowana jest przede wszystkim do młodych ludzi, którzy stają przed wyborem swojej drogi życiowej. Kampania ma pokazać wartość rodziny, wartość życia we wspólnocie, w której mamy z kim dzielić troski i radości. Zaznaczyła, że nie chodzi o to, by przedstawiać rzeczywistość wyidealizowaną i "cukierkową" ale taką, w której mimo różnych trudności jest w sumie więcej radości.
CZYTAJ DALEJ

Łódź: Noc Muzeów 2025

2025-05-16 12:30

[ TEMATY ]

archidiecezja łódzka

Piotr Drzewiecki

W sobotni wieczór muzea w całej Polsce otworzą się na zwiedzających, dzięki organizowanej po raz kolejny Nocy Muzeów. Także w Łodzi i województwie łódzkim przygotowana wiele atrakcji dla zwiedzających.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję