Coraz popularniejsze stają się zakupy przez Internet. Trzeba jednak pamiętać, zwłaszcza w przedświątecznym zabieganiu, o podstawowych zasadach bezpieczeństwa przy transakcjach internetowych:
- należy mieć zainstalowaną na komputerze najnowszą, stabilną wersję przeglądarki internetowej,
- dobrze mieć także aktualne oprogramowanie typu Internet Security, a absolutnie niezbędne jest posiadanie aktualnego programu antywirusowego,
- warto mieć wyłączone autouzupełnianie haseł w przeglądarce, a je same wymyślać tak, aby były kombinacją małych i wielkich liter, cyfr i innych znaków dostępnych na klawiaturze.
Kiedy już znajdziemy odpowiadający nam towar i chcielibyśmy go kupić, to należy pamiętać o kilku prostych zasadach zwiększających bezpieczeństwo transakcji:
- dobrze jest kupować u sprzedawcy mającego realny adres (siedzibę bądź sklep), z danymi kontaktowymi, takimi jak telefon, e-mail czy numery komunikatorów,
- poszukać na forach internetowych opinii o sprzedawcy,
- jeśli korzystamy z serwisów aukcyjnych, trzeba przeczytać komentarze wystawione przez innych kupujących, opinie negatywne powinny nas skutecznie zniechęcić,
- zdarza się, że niska cena towaru jest rekompensowana wysokimi kosztami wysyłki,
- podczas dokonywania płatności zwróćmy uwagę, aby robić to za pośrednictwem bezpiecznego protokołu - w pasku adresowym przeglądarki powinno pojawić się https - zamiast http.
Kapłan rodzi się z miłości, nie z obowiązku czy przymusu. O miłość zaś trzeba zabiegać. Trzeba o nią prosić i troszczyć się, kiedy zaczyna kiełkować, aby się pięknie i bujnie rozwijała.
Jezus powiedział: «Moje owce słuchają mego głosu, a Ja znam je. Idą one za Mną, a Ja daję im życie wieczne. Nie zginą na wieki i nikt nie wyrwie ich z mojej ręki. Ojciec mój, który Mi je dał, jest większy od wszystkich. I nikt nie może ich wyrwać z ręki mego Ojca. Ja i Ojciec jedno jesteśmy».
Pozytywny wizerunek rodziny, zachęta do budowania trwałych relacji oraz pokazanie, że rodzina może liczyć na wsparcie - takie m.in. cele przyświecają kampanii społecznej „Wybieram rodzinę”, zainicjowanej przez Związek Dużych Rodzin Trzy Plus. Oficjalna inauguracja kampanii miała miejsce dziś podczas spotkania w kawiarni Agere Contra w Warszawie. Podczas spotkania mówiono również o 13 Ogólnopolskim Zjeździe Dużych Rodzin, który zaplanowany jest od 6 do 8 czerwca w Zakopanem. Odbył się też krótki panel na temat problemów demograficznych.
O idei kampanii, zainicjowanej przez Elżbietę Majkę z ZDR opowiedziała Korina Bulenda - Nowak, specjalistka ds. komunikacji ZDR. Podkreśliła, że kampania „Wybieram rodzinę” skierowana jest przede wszystkim do młodych ludzi, którzy stają przed wyborem swojej drogi życiowej. Kampania ma pokazać wartość rodziny, wartość życia we wspólnocie, w której mamy z kim dzielić troski i radości. Zaznaczyła, że nie chodzi o to, by przedstawiać rzeczywistość wyidealizowaną i "cukierkową" ale taką, w której mimo różnych trudności jest w sumie więcej radości.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.