Reklama

Kłopoty wydawców

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Czy za 10 lat do historii przejdą drukowane książki i gazety? Nad tym i innymi pokrewnymi pytaniami, w tym nad kondycją katolickich wydawców w Stanach Zjednoczonych, zastanawiał się „National Catholic Reporter”.
Katoliccy wydawcy, podobnie zresztą jak i komercyjne przedsiębiorstwa wydawnicze w USA, mają spore kłopoty. Nakłady pism spadają, coraz droższe i, co za tym idzie, mniej dochodowe staje się też wydawanie książek. Główną przyczyną tego jest cyfryzacja. Młodsze pokolenia coraz rzadziej sięgają po drukowany papier. Preferują lekturę w formie internetowej lub przetrzymywanej na innych nośnikach cyfrowych. Do tego doszedł kryzys ekonomiczny, który spowodował, że religijne magazyny czy książki stały się wręcz towarem luksusowym.
Jedna z największych internetowych księgarni ogłosiła niedawno, że sprzedaż e-booków przewyższyła już sprzedaż tradycyjnych książek. Obserwatorzy rynku przewidują, że liczba drukowanych książek wkrótce dramatycznie zmaleje i to zarówno pozycji - nazwijmy to - świeckich, jak i religijnych. Drukowane będą książki najcenniejsze, które znajdą nabywców wśród „elity”, podczas gdy większość populacji przejdzie do cyfrowej wersji słowa pisanego. Obecna sytuacja to jeden z ostatnich dzwonków alarmowych dla wydawców, którzy do tej pory bagatelizowali perspektywy, jakie daje cyfrowa rewolucja.
Co się stanie z gazetami religijnymi? Nie jest tajemnicą, że nawet jeżeli posiadają popularne internetowe witryny, to są one finansowane ze sprzedaży samych gazet oraz z zamieszczanych w nich reklam. Przy spadających nakładach kończą się z wolna możliwości oferowania bezpłatnych serwisów internetowych. Płatne serwisy internetowe też nie są wyjściem, bo wtedy odpływają użytkownicy. Kłopot goni kłopot.

(pr)

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2011-12-31 00:00

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Leon XIV: Małżeństwo kanonem miłości między mężczyzną a kobietą

2025-06-01 18:26

[ TEMATY ]

małżeństwo

Papież Leon XIV

PAP/EPA/ANGELO CARCONI

W homilii wygłoszonej podczas Mszy św. z okazji Jubileuszu Rodzin Papież Leon XIV zarysował obraz małżeństwa, które stanowi kanon prawdziwej miłości.

„Dzisiejszy świat potrzebuje przymierza małżeńskiego, aby poznać i przyjąć miłość Boga oraz pokonać, dzięki jego sile jednoczącej i pojednawczej, siły, które rozbijają relacje i społeczeństwa” – mówił Leon XIV. Nawiązał tu do przykładu małżonków w ostatnich czasach wyniesionych na ołtarze: Ludwika i Zelii Martin, rodziców św. Teresy od Dzieciątka Jezus błogosławionych Alojzego i Marii Beltrame Quattrocchich, polskiej rodziny Ulmów.
CZYTAJ DALEJ

Exit poll: rekordowa frekwencja, rekordowo mała różnica między kandydatami

2025-06-01 21:23

[ TEMATY ]

wybory 2025

PAP/Leszek Szymański

Jak wynika z sondażu exit poll dla TVN24, TVP i Polsat News, Rafała Trzaskowskiego i Karola Nawrockiego dzieli zaledwie 0,6 pkt proc. Gdyby ten wynik się potwierdził, byłaby to najbardziej wyrównana druga tura wyborów prezydenckich w Polsce. Rekordowa, według exit poll, jest również szacowana frekwencja.

Rafał Trzaskowski w drugiej turze wyborów prezydenckich zdobył 50,3 proc. głosów, Karol Nawrocki 49,7 proc. - wynika z sondażu exit poll wykonanego przez Ipsos dla TVN24, TVP i Polsat News. Frekwencja w wyborach szacowana jest na 72,8 proc.
CZYTAJ DALEJ

Exit poll: rekordowa frekwencja, rekordowo mała różnica między kandydatami

2025-06-01 21:23

[ TEMATY ]

wybory 2025

PAP/Leszek Szymański

Jak wynika z sondażu exit poll dla TVN24, TVP i Polsat News, Rafała Trzaskowskiego i Karola Nawrockiego dzieli zaledwie 0,6 pkt proc. Gdyby ten wynik się potwierdził, byłaby to najbardziej wyrównana druga tura wyborów prezydenckich w Polsce. Rekordowa, według exit poll, jest również szacowana frekwencja.

Rafał Trzaskowski w drugiej turze wyborów prezydenckich zdobył 50,3 proc. głosów, Karol Nawrocki 49,7 proc. - wynika z sondażu exit poll wykonanego przez Ipsos dla TVN24, TVP i Polsat News. Frekwencja w wyborach szacowana jest na 72,8 proc.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję