Reklama

Głos z Torunia

Bractwo św. Jakuba Apostoła

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

W kościele pw. św. Jakuba Apostoła w Toruniu 7 sierpnia miała miejsce uroczysta Msza św. połączona z zaprzysiężeniem nowo powstałego Bractwa św. Jakuba Apostoła. W obecności bp. Andrzeja Suskiego, ks. kan. Wojciecha Kiedrowicza – proboszcza parafii, ks. prof. Dariusza Koteckiego – dziekana Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz zaproszonych gości, 15 członków Bractwa św. Jakuba Apostoła w tradycyjnych strojach pielgrzymich, czyli jakubowych kapeluszach i pelerynach, złożyło ślubowanie.

– Celem bractwa jest krzewienie idei pielgrzymowania drogami św. Jakuba do jego grobu w Santiago de Compostela, a w szczególności po kujawsko-pomorskim szlaku. Bractwo będzie otaczać opieką pielgrzymów wędrujących jakubowymi drogami i stwarzać im do tego jak najlepsze warunki. Z ogromną otwartością przywitamy wszystkich, którzy będą chcieli do nas przystąpić – mówi prezes bractwa Piotr Wróblewski.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Bractwo Jakubowe otacza swoją modlitwą pielgrzymów i tych, którzy opiekują się nimi na Camino de Santiago, nawiązując tym samym do średniowiecznej tradycji bractw. Przygotowało również certyfikat Iacobeum, który będzie wystawiany w Toruniu, na wzór tradycyjnej „kompostelki”, tym pielgrzymom, którzy pokonają stukilometrowy odcinek po Camino Polaco.



Wszystkich, którzy chcieliby włączyć się w działalność bractwa, uczestniczyć w comiesięcznych spotkaniach, podczas których można dowiedzieć się o historii pielgrzymek do Composteli, posłuchać relacji z wypraw na Camino, prosimy o kontakt: camino.torun@interia.pl oraz zapraszamy na stronę www.caminopolaco.pl

2016-08-18 09:35

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Od 4 lat pod znakiem św. Józefa

Niedziela świdnicka 11/2014, str. 1, 4-5

[ TEMATY ]

bractwa

Archiwum Świdnickiej Kurii Biskupiej

Bractwo św. Józefa powstało w diecezji świdnickiej 19 marca 2010 r. W tym roku wspólnota obchodzi 4-lecie istnienia. Co roku w przededniu uroczystości św. Józefa, Oblubieńca Najświętszej Maryi Panny następuje przyjęcie nowych członków do bractwa.

Święty Józef z Nazaretu, ustanowiony w Bożym planie zbawienia głową rodziny naszego Pana Jezusa Chrystusa i sprawujący nad Nim ojcowską opiekę, wypełnił doskonale otrzymaną łaskę i powierzone mu zadanie. Związany mocno z początkiem tajemnicy ludzkiego zabawienia jest też przykładem niezwykłej pokory, która w wierze chrześcijańskiej służy do osiągnięcia wzniosłych celów, oraz obrazem zwyczajnych, ludzkich, prostych cnót, koniecznych, aby być dobrymi i prawdziwymi świadkami Chrystusa. Dzięki nim ów sprawiedliwy mąż, troszcząc się z miłością o Bożą Rodzicielkę i poświęcając się z radością wychowaniu Jezusa Chrystusa, stał się opiekunem najcenniejszych skarbów Boga Ojca, a ciesząc się na przestrzeni wieków nieustannym kultem ludu Bożego, wspomagał mistyczne ciało Jezusa, czyli Kościół.
CZYTAJ DALEJ

Abp Sorrentino: nie jest prawdą, że ciało Carla Acutisa pozostało nienaruszone

[ TEMATY ]

beatyfikacja

bł. Carlo Acutis

Vatican Media

Nie jest prawdą, że ciało przyszłego błogosławionego Carla Acutisa pozostało w stanie nienaruszonym – oświadczył ordynariusz diecezji Asyż-Nocera Umbra-Gualdo Tadino abp Domenico Sorrentino. Beatyfikacja włoskiego nastolatka odbędzie się 10 października w Asyżu.

Hierarcha wyjaśnił, że podczas ekshumacji na cmentarzu w Asyżu 23 stycznia 2019 roku, dokonanej w związku przeniesieniem trumny z ciałem Acutisa do sanktuarium Ogołocenia, stwierdzono, że znajduje się ono „w stanie transformacji właściwej zwłokom”. Ponieważ upłynęło niewiele lat od pochówku (Acutis zmarł w 2006 roku), różne części ciała, choć poddane zmianom, znajdowały się nadal w swym anatomicznym połączeniu.
CZYTAJ DALEJ

Pierwsza sesja plenarna synodu

2025-09-13 19:08

Tomasz Lewandowski

W spotkaniach plenarnych bierze udział około 200 osób reprezentujących różne stany archidiecezji.

 W spotkaniach plenarnych bierze udział około 200 osób reprezentujących różne stany archidiecezji.

– Nie jesteśmy tu po to, by coś przegłosować i rozejść się do domów. Prace na sesjach plenarnych są kolejnym etapem rozeznawania – mówił do członków plenum bp Maciej Małyga.

Pierwsza sesja plenarna II Synodu Archidiecezji Wrocławskiej miała charakter duchowo-merytoryczny, by przygotować członków plenum do ich ważnej misji. Był czas na adorację Najświętszego Sakramentu, dzielenie się Słowem Bożym w małych grupach, wprowadzenie teoretyczne i praktyczne w metodologię sesji plenarnych. – Pierwsza sesja plenarna nie ma charakteru roboczego, ale chodzi w niej o wspólną modlitwę, poznanie swoich zadań, zbudowanie komunii i poznanie siebie nawzajem – tłumaczy Adriana Kwiatkowska, sekretarz generalny synodu. W spotkaniach plenarnych bierze udział około 200 osób reprezentujących różne stany archidiecezji. – Wiele z tych osób wskazuje już kodeks prawa kanonicznego, z urzędu wchodzą do obrad księża dziekani, Rada Kapłańska, po jednym prezbiterze z każdego dekanatu, wikariusze biskupi, kanonicy gremialni, oczywiście księża biskupi – to duchowni, którzy tworzą plenum. Poza osobami duchownymi do plenum zaproszeni są także świeccy: każdy dekanat ma swojego świeckiego przedstawiciela, dodatkowo przedstawiciele komisji synodalnych, które opracowywały dokument, w większości są osobami świeckimi, plus kandydaci Diecezjalnej Rady Duszpasterskiej. To przedstawiciele różnych wspólnot, ruchów, osoby, które od lat są zaangażowane w życie Kościoła i będą stanowili jedną trzecią plenum. Mamy także w plenum duża grupę osób konsekrowanych – siostry zakonne, które pracowały w zespołach lub komisjach synodalnych i przedstawicielki zgromadzeń, które posługują w naszej archidiecezji – mówi Adriana Kwiatkowska.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję